Varför applåderar folk?

Jag har börjat min kättring uppåt...kanske är jag uppe redan imorgon?

Då var söndagskvällen här. Jag är mätt och belåten efter två "klämmisar" med makrill och ost. Drickan är urdrucken och jag undrar vad jag ska ta för mig nu. Känns inte som det är något roligt eller lockande på tv denna mörka höstkväll. Hela dagen har känts allmnänt mörk och tråkig. Blir ju inte bättre av att det rengar hela dagen heller.

Vad har då hänt under helgen undrar ni. Ja inget revolutionerande precis. Igår var vi på eftermiddags bio och såg 2012. En naturkatastrof film där slutet för mänskligheten är total. En ok film men med alldeles för mycket effekter och overkliga sekvenser. Men minnet fårn själva beöket blir nog ändå att av någon mystisk anledning applåderar i hela biosalongen...ok inte jag och några runt mig...när filmen är slut. Var den så bra? eller var det en rektion på att den äntligen var slut. Ja det får jag aldrig veta tyvärr. Prassel och störande ungdommar fanns det gott om den eftermiddag och tyvärr var dem och såg samma film som jag. Det borde helt enkelt finnas någon form av vakt på varja föreställning. Åtminstone som finns där i början som kan säga till störande besökare. Det är inte min uppgift eller någon annans att ropa håll käften! Hur är folk uppfostrade igentligen. Det finns ingen respekt alls!!!

Idag har det inte hänt något alls. En liten kort promenad i mörkret, ett varmt bad och filmen Stargate på tv4film. Nu är helgen till enda och imorgon är en annan dag.

Jag skulle aldrig ha skrivit om adventsljusstaken i mitt förra inlägg. Nu är den TÄND. Enligt mig lite väl tidigt. jag tar fram och tänder min om två veckor. Det är lagom.

Kram
/David som är så mätt så han vet knappt



Kommentarer
Postat av: TucciT

NU ör du nyfiken på varför alla spploderade va? hmm man kan ju undra faktiskt.. bruakr man göra de på bio? :O KRam

2009-11-27 @ 16:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0