Till schlagermusik går allt så lätt

Härligt att få sluta tidigt en Måndag tycker jag. Kommer hem och äter glatt upp den sista chokladpuddingen med lite nyvispad grädde tar en kopp kaffe till, det kommer göra susen. Surfar lite på nätet under tiden och upptäcker att det inte har hänt allt för mycket under natten och dagen.

Tar tag i saken och vrider upp schlagermusiken på hög volym i hopp om att det ska hände lite här hemma. Visst gör det det...plockar in den rena disken och diskar upp den smutsiga...tänk aldrig får det vara diskfritt. Slänger i en maskin med tvätt...mina ytterkläder som jag har på jobbet är inte direkt rena när det är blött och kladdigt ute. Tar sedan tag i badrummet där toalettstolen får sig en omgång...orkade aldrig göra det i helgen. Sedan var det att klättra upp skåpet där julsakerna ligger och väntar på sin tid. Tänk nu är det mindre än en vecka kvar till första advent. Plockade fram stjärnan och satte den på fot...men jag tänder den inte förrän till helgen. Fick även fram adventsljusstaken...funderar fortfarande vilka ljus som man ska ha. Speglen blev blänkande ren så nu är spegelbilden väldigt fin. Tänder lite ljus för att få det lite mysigt och ger en blomma lite vatten den såg så törstig ut. Ser att orkideerna börjar knoppa och lagon till jul kommer de blomma...trevligt. Springer ner till tvättstugan och hänger in kläderna på högsta värmen så det hinner bli torra tills imorgon. Sätter mig vid datorn och börjar skriva detta inlägg....

Och här sitter jag nu. Snart är EMil hemma och vi ska äta lax ikväll...på torsdag kommer lönen :)

kram
/David som har gjort så mycket idag så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT

ohh.. o nu gjorde du mig mkt sugfen på chockladpudding.. och lax också dessutom :P

2009-11-27 @ 16:37:21
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Mjo.. de gjorde jag me.. men de blev inget långvarandra spännande tyvärr.. men de kommer mer spännande ;) Kram

2009-11-28 @ 09:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0