Shopoholic

Idag har det varit shopping för hela slanten. Efter en stadig frukost och en dusch gjorde jag mig klar. Kännde att nu ser jag snygg ut. Tänk om man alltid kunde få klä sig snyggt och modernt om dagarna. Skulle man tröttna på det då? Nej tror inte att jag skulle det. Men nu har jag ett jobb där det inte passar med mäskes kläder och en uppsnoffsad stil. På mitt jobb ska det vara lätt och ledigt. Även om det kan vara lite svårt ibland ;)

Väl framme vid KISTA Gallerian vimlade det av folk. Och man kan ju säga att besöket gick i shoppingens tecken. Ett par snygga heta G-Star Jeans provades och inhandlades. Dem satt som en smäck på min häck.
Eftersom mitt abonemang på min mobiltelefon snart går ut passade vi på att besöka vodafone. Där hittade vi en så snygg mobil. En Sony Ericsson Aino, med pekskärm, 60 långfilmer och en kanonkamera. Slog till direkt! Med stöd och hjälp av Emil som förhandlade och ställde de rätta frågorna. Nu är det bara att lära sig något nytt.
På Indiska hittade jag ett par läckra gardiner men de passr inte till jul så de får ni se upphängda lite senare. Även fyra ljus där man får tända första ljuset i morgon söndag då det är första advent. Hittade tre julklappar under besöket så det känns skönt att man är igång, bara några kvar.

Nu sitter Emil här bredvid och ska hjälpa mig med min nya leksak, min nya fina vita mobil. Han bara skrattar åt mig när jag inte hittade on knappen. Ja det är inte så lätt. Men det roliga var när vi var i butiken för att köpa telefonen. Då trode expediten att jag var en riktig mobilkille som använde telefonen flitigt, men det fick hon äta upp når hon såg hur lite jag igentligen använder den. Ingen risk att jag får någon strålning här inte.

Det var den shoppingturen det! Nöjda och glada...eller jag var glad i alla fall medan Emil mest suckade för att han inte hade handlat med än en stjorta. Resten av alla kassarna han fick bära var min.

Ikväll blir det Robinson!

Kram
/David som älskar G-Star kläder så mycket så han vet knappt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0