Hem ljuva hem...

Hem ljuva hem!

Att bo i Stockholm i all ära men att få komma "hem" är något speciellt. Att få bli ompysslad och serverad och bara få känna lugnet och inga måsten är bara så skönt. För att komma hem till mamma och pappa det är fortfarande "hem" och kommer att vara så länge de bor kvar i huset som jag är uppvuxen i.

I torsdags morgon rullade bilen till Huskvaran. Det skulle bli en helg med familjen och vänner, denna gången utan Emil. Klart det är lite tråkigt att han inte är med denna gången men samtidigt är det lite skönt att åka själv. Man kan sjäv bestämma vad man vill göra vem man ska träffa. Sedan är det lite annorlunda att få träffa vänner själv. Det blir att man pratar om helt andra saker och på ett annat sätt.
Väl framme efter tre timmars bilfärs kommer man till dukat bord och det bjuds på stek, potatis och sås. Underbart gott. Sedan var det dags för höjdpunket. Linda fyller och ALLA kommer att vara där, även jag. Syster yster visste inte att jag skule närvara så när hon väl ser mig så skiner hon upp och blir väldigt förvånad men glad. Kul att kunna överraska någon så. Hon bjuder på massor av "Leila inspirerade" bakverk som skakar utsökt. Lite lek i lekparken med syskonbarnen hinner man med innan det är dags att bege sig.
Kvällen tillbringas med mor och far och grillad korv. Första grillningen för i år, i alla fall för min del.

Igår var det fredag och jag besökte mormor och morfar större delen av dagen. Morbror Erik var där och det blev två parti med Plump. Under sista spelet som spelades hände något mycket ovanligt. Vi spelar med 11 kort och jag begär att ta 9 stick. Mot all förmodan så klarar jag mig och får hela 19 poäng. Det måste vara något rekod, i alla fall när jag har spelat. Men det hjälpte mig inte till seger tyvärr. Mormor var överlägsen. Ge gamle kan fortfarande.
Kvällen tillbringade jag hemma hos Jennie & Marcus. Dit hade även några vänner till den kommit med sin nyfödde dotter. Vi åt goda varma mackor, snackade och spelade Alias. Super trevligt.

Idag struntade jag i frukost för att vara så hungrig som möjligt. Kl 11 var jag Jennie och två till framme i "Munkaskog" där det severades buffe. Ät så mycket du orkar för 90 kronor. Det fanns nybakat bröd med hemlagad ost och smör. Massor av hembakade bakverk. Prinsesstårta, bullar, rabarberpaj, chokladkaka, marängtårta, torra kakor & valfri dryck. Underbart gott i vacker omgivning. Väl värt ett besök om man är fika sugen.
Ikväll ska jag grilla med mamma och pappa vilket ska bli mysigt och gott. Får se om jag får se på Robinson eller om vi ska göra något annat.

Imorgon bär det hem men det får bli en annan histora.

Kram
/David som är så proppmätt så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack för en underbar helg, min vän!

2009-05-23 @ 23:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0