Margareta Öhman...

Det har verkligen kännts att det har varit extra lång ledighet den här helgen. Man har knappt vetat vad det är för dag. Är det fredag eller är det Lödrag. Det jag vet vet idag är att det är Söndag och imorgon ska jag åter till jobbet. Vilket jag faktiskt ser fram emot för jag trivs så bra på mitt jobb och det är det allra viktigaste.

Denn 3 Maj bjuder även den på sol och värme. Vilket vi har fått känna av under en längre tid nu. Det är så fantastiskt att få vara ute i vårsolen. Det finns inget bättre än detta. Tyvärr är det lite disigt idag men vad gör det.
Jag har lagt i två maskinder  tvätt som är klara när som. De kommer att få hänga på tork här upp i lägenheten då det kommer någon annan snart och ska tvätta.

Annars idag händer det nog inget speciellt. Blir väl bara att ta det lugnt. Läsa i boken så att den blir utläst någon gång. Kanske sitta på balkongen med en kopp kaffe. Jag vill bara ha en skön slapp dag idag utan några förpliktelser eller tider att passa. Bara kunna göra det som faller än in.

Vi har nu sett fem avsitt av första säsongen av VARUHUSET. Tänkt den är faktist riktigt bra. Innehåller allt en såpa ska innehålla. Behållningen är så klart Christina Scholin som Margaretha Öhman. Kvinnan med  glasögonen som täcker halva ansiktetde, chokerande snygga klädet (not) som smider onda planerna för att överta makten på varuhuset Öhmans. Inga Gill är en annan, nu bortgången skådespelare som finns med i serien. Vilken söt liten tant som vill alla väl.
Hur ska det sluta? Ja jag kommer inte ihåg hur det slutar så jag ser fram emot att få plöja igenom hela serien från början till slut. Och återuppleva 80-talet igen.

Nej nu ska jag hämta upp rena underkläder & handdukar så det får hänga på tork.

Ha en bra dag!
Kram
/David som har fastnat i Varuhuset så mycket så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0