Eourovison Song Contest, Moskva 2009





Ikväll smäller det verkligen riktigt högt i Moskva! En färgsprakande tävling kommer att gå av stapeln och den kommer att bli så fruktansvärt bra och spännande så man vågar knappt tippa hur utgången kommer att bli. Jag kan nog vara så drastisk att säga att detta kommer att bli den bästa ESC finalen som någonsin har avgjorts. Med så många favorittippade bidrag så kan det inte bli annat än spännande.
Av 25 bidrag så är det åtminstone 16 bidrag som enligt mig är bra, och då är det så klar de som är bättre än de andra.

Mina favoriter denna afton är Estland, Island, Norge, Sverige, Azerbajdzjan, Grekland, Tyskland och Armenien.

Men i vilken ording man vill att de ska komma det är desto svårare. Och sitta här och tippa hur slutresultatet KOMMER att bli är ju rent av omöjligt.

Det skulle vara kul om Island vann för det har de aldrig gjort. Det är en fin ballad som är skön att lyssna på.
Estland har en otroligt bra låt som utförs med små medel. Definitivt en av mina absoluta favoriter.
Armenien gillar jag men tror inte att den kommer att klara sig i konkurrensen. Tyskland växer och är riktigt skön att lyssna. Grekland e bra men jag tycker nog att det händer lite väl mycket under numrets gång. Azerbajdzjan har en låt som sätter sig som en smäck och ett nummer som är bra, detta kommer att bli svårslaget ikväll. Norge är förhandsfavoriter och det med rätta men han vår det svårt tror jag, topp 5 kommer det att bli i alla fall. Och så då Sverige....hur ska det gå? enligt tidningarna ska det ha hänt mycket efter semifinalen, det får vi verkligen hoppas. Antingen blir det flopp eller topp och jag tror mer på topp faktiskt. Det sticker ut så pass mycket.

Vad hoppas jag då? Topp 5 

1. Sverige...så klart :) Det är på tiden
2. Estland...för det är de värda...behövs en överraskning
3. Island...de har aldrig vunnit
4. Azerbajdzjan...en låt som sätter sig som en smäck...och lite svenskt
5. Norge...lite väl förhandstippad

Vad jag tror! Topp 5:

1. Ukraina...något så påkostat och dåligt är det nog många som faller för...nu är det nog deras år
2. Norge...de faller på mållinjen
3. Grekland...Pirrelli Catwalken gör sitt till
4. Azerbajdzjan...
5. Sverige...

Svaret får vi ikväll!
Spännande!!!

Heja på Sverige nu!
Kram
/David som ser fram emot en spännande kväll så mycket så jag vet knappt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0