1 Maj

Klockans långa visare har knappt hunnit knata sig upp och förbi tolvan och slå 10.00. Frukosten är avklarad, disken är diskan och ute skiner solen i högan sky. Det här kommer att bli en bra dag, det känner jag på mig.

Men ska man oroa sig för svininfluensan? Ja lite men än känns det tryggt....

Idag ska vi på bröllop i Humlegården. Inte för att jag känner de som ska gifta sog men Emil vill att jag ska med. Ett bröllop som vem som får komma och beskåda. Det första bröllopet som genomförs mellen ett homosexuellt par...i detta fall mellan två tjejer...det kommer att inleda 1 Maj firander här i centrala Stockholm. Ett inledande bröllop som kommer att föra med sig att fler tar seteget och ingår i äktenskapet. Nu skrotar vi partnersskapet, det tillhör nu det gamla och tråkiga.

Om jag en dag kommer att gifta mig det är skrivet i stjärnorna. Just nu är jag inte redo för det men vem vet i framtiden kanske. Jag vet ju en som vill i alla fall....

Hoppas alla får en härlig 1 Maj...en dag då man är ledig :)

Kram
/David som längtar ut i solen så mycket så jag vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0