Städ-genen...på gott eller ont

Ok det kanske kan verka som att jag är lite väl pedantisk ibland. Det kan även vara så att jag är det. Jag vet att jag städar ofta, håller iording omkring mig och tar gärna en extra omgång med trasan på bänken. När saker ligger spridda omkring, även om de kanske inte ligger ivägen utan de ligger bara där då känner jag någon form av obehag och måste genast plocka bort det. Det ser ju stökigt ut.

Var har jag då fått denna genen ifrån och varför fick just jag den. Lindas kommentar i mitt senaste inlägg fick mig att fundera för hon hade visst inte fått den men ändå har hon det jätte fint hemma utan att vara mansik med städning. Att gener kommer från föräldrarna det vet ju alla så även jag. Och att mamma alltid har haft ett perfekt hem där det alltid har varit städat och snyggt har man alltid tyckt. I vissa falla kanske lite väl städat. Men nu är jag där, där mamma är att jag vill ha ett attraktivit hem som ser ordant och snyggt ut. Alltså måste jag ha fått denna städgen får henne. Samtidigt så har jag nog alltid varit ganska hjälpsam hemma när det gäller dessa sysslor. Hoppas att föräldrarna har samma synsätt som jag när det gäller det. Det känns iallafall att jag har varit väldigt hjälpsam hemma när det gäller det mesta. Städat, lagat mat men klippa gräset har jag varit urkass på men det är ju en helt annan histora och så har jag ju ingen gräsmatta att klippa nu heller och tror inte att jag kommer att han någon störra grässplätt att hålla i trim i framtiden.

Ska man skämmas för att man har denna genen som gör att man har det städat hemma. Nej det tycker jag men inte men kanske kan det gå lite till överdrift, det kan jag hålla med om. Men nu är det så att vi har två långhåriga katter här hemma och det märks direkt om man inte har dammsugit på några dagar så därför denna maniska dammsugning i detta hem.

Jag är glad att jag har fått denna gen från min mamma men man hade ju kunnat önska att man hade fått lite mer nödvändiga gener för att lära sig städa kan ju alla även om man inte hade den genen från födseln. Tänk om man hade fått vara lite längre då hade jag varit ännu nöjdare med mig själv.
Men jag är supernöjd med mitt liv. Emil brukar ofta säga att jag alltid är så nöjd med livet och så är det nog. Jag lever i nuet och känner att allt är bra.

Vad har ni fått för gener från era föräldrar?

Härliga vårkramar
/David som har fått så många gener från sina föräldrar så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Linda J

Jag kan erkänna att dammsugaren används flitigt hos oss också. Även hos oss bor ju två katter, så jag vet hur mycket hår det blir! Men damma och skura och storstäda? Nej, väldigt sällan.

Att leva i nuet kan vara en svår konst. Tappa inte bort den egenskapen! (Undrar vem du ärvt den av...) Jag förstår verkligen att du är supernöjd med ditt liv. Håll hårt i den känslan!

Kramar

2009-03-22 @ 19:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0