Föräldrarna på besök

God eftermiddag denna härliga söndags eftermiddag!


I fredags kväll kom mina föräldrar hit på besök efter en lite jobbig bilfärd i snöoväder. Men de kom fram till slut välbehållna och på gott humör. Jag hade verkligen sett fram emot denna helgen då vi skulle fira lite födelsedagar och bara umgås, göra stan, äta gott och ha trevligt hela familjen tillsammans. Tanken var att båda mina systrar skulle komma med men Karin sa några veckor innan att hon tyvärr inte skulle komma med. Klart man blev lite besviken men oförutsägbara saker kan ju komma emellan. Lika så blev det för Linda som samma dag om de skulle komma meddelade att hon inte kännde sig så bra och var tvungen att stanna hemma. Så det blev bara mamma och pappa som kom till slut. Jag är glad att de kom i alla fall och vi har haft jätte trevligt.


På lördagen var vi på stan hela dagen och kom hem lagom så att pappa kunde se de två sista perioderna i hockeyn. Roligt att HV71 vann denna eftermiddag. Nu är de i final...ska de vinna andra året i rad? Man kan ju alltid hoppas!

I torsdags bakade jag en underbar chokladkaka som vi skulle förtära under helgen och jag vet att Linda älskar choklad så hon hade verkligen älskat den men tyvärr fick hon inte smaka den men den kommer jag att baka flera gånger så va inte orolig.

Igår fick jag min första födelesedagspresent av Emil. Jag blev jätte glad när jag såg att det var Maja Gullstrands nya CD i paketet. Ville spela den med en gång. Slet av plasten och innan jag skulle sätta in den i spelaren så läste jag av ren nyfikenhet vad låtarna hette. Besvikelsen blir total när jag upptäcker att det är en blandning av låtar från hennes senaste två skivor. Jag undrar hur man som artist kan släppa en samlingsplatta efter bara två släppta skivor. Det har inte framgått någonstans att det är en samlingsplatta hon kommer att släppa. Får man göra det bara för att man har varit med i melodifestivalen? Det tycker inte jag. Jag anser att Maja är mer värd att släppa en skiva med helt nytt material och jag hoppas verkligen att hon en dag kommer att få göra det.

Nu har mina kära föräldrar åkt hem och vi sitter här i soffan och softar. Druckit lite kaffe och retat smaklökarna med min underbara chokladkaka.

Kram
/David som har haft en sån trevlig helg så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: Linda J

Hade verkligen sett fram emot den här helgen, men det blir inte alltid som man tänkt sig.... Nu mår jag bättre i alla fall. Du får baka en ny chokladkaka till mig och Karin. För vi kommer så snart vi kan! Jag lovar!

2009-03-29 @ 17:38:22
Postat av: TucciT

Nui verkar haft en bra helg, vilket gör mig glsd :) ler.. kommer ni ner i påsk? saknar er.. kramen

2009-03-31 @ 18:33:13
Postat av: TucciT

Nui verkar haft en bra helg, vilket gör mig glsd :) ler.. kommer ni ner i påsk? saknar er.. kramen

2009-03-31 @ 18:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0