God Morgon

Denna helgen befinner jag och Emil oss i Nybro eller rättare sagt i Örsjö där hans föräldrar bor. Det är alltid lika välkomnande och trevligt att få komma hit. Spela spel, äta gott och umgås.
Igår åkte jag, Emil & Therese in för att kolla lite på bokrean men inte heller här var det mycket att ha, jag hittade inget som föll mig i smaken. Sedan åt vi en god lunch för att sedan åka till Willy´s och handla det som behövdes för kvällens middag. Detskulle serveras lassange...vilket blev lite misslyckat men men den gick att äta. Nu vet man till nästa gång att köttfärsen nog ska vara lite vattnigare. Therese dissert var däremot fantastiskt god.

Igårkväll tittade vi på Andra Chansen...en av alla delfinaler som ingår i Melodifestivalen. Men detta är den deltävling som är tråkigast. Upplägget är lite för tjatit och artisterna får sjunga för många gånger. Men spännade blev det till slut. Att Sarah Dawn Finer och Carolina af Ugglas gick vidare var helt ok för min del. Men jag hade hellre sett att Lili & Susie skulle gåt vidare istället för Sarah. De var betydligt bättre. Men men så är det. Roligt och mer välförkänt var att Ugglan gick vidare. Efter att ha fått lyssna på hennes låt två gånger så tycker ajg att den är riktigt bra. Den växer för varje gång. Och efter att ha läst Aftonbladet nu på morgonen så är hon storfavorit till segern men det är ju vad läsarna tycker. Men en sak är säkert är att det kommer att bli tokspännande i finalen på Lördag.

Nu ska vi snart äta frukost här hoppas jag för det börjar kurra lite i magen här hos herr David.

Nu leker Emil med måttbandet....undrar vad han mäter? hahaha

När vi idag ska åka hem har vi tänkt att åka genom Huskvarna för att besöka mina kära morföräldrar som jag inte har träftat på länge. Måste bara ringa till dem för att kolla om det är ok att vi kommer....vilket jag innerligt hoppas.

Kram
/David som längtar till mormor och morfar så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: TucciT

bra att du gillade min dessert :) ack för en trevlig helg.. kram

2009-03-09 @ 23:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0