En härlig lördag

Tänk vad skönt det är att vakna tidigt, helt utvilad en helt vanlig lördagmorgon. Ute är det vårväder med fågelsång som lockar. Bredvid mig ligger Emil...och läser...han har visst varit vaken ett bra tag mer än mig. Klockan är bara åtta och man har hela dagen framför sig. Stiger upp plockar fram en smakfull frukost med kokt ägg, nygryggt kaffe och mackor med flera alternativ till pålägg. En underbar lördagsmorgon helt enkelt.
Tar en dusch och fixar till mitt vackra yttre, väljer några lämpliga kläder som kan passa dagens strapatser. Plockar fram mina nya promenadskor som har legat i en skokartong större delen av vintern. Men nu åker de på för första gången och de var så sköna. Nu är man redo får att ta sig en sväng på stan. Jag och Emil beger oss ut på vår jakt efter födelsedagspresenter. Vissa är lättare att köpa till än andra så nu har man inte lika stor panik längre. åt lunch sedan promenerade vi hemåt, handlade lite som vi behöver till vår hemmalagade pizza som ska serveras ikväll. Den tänker jag inte bli sjuk av iallafall vilket man blir i Jönköping...men Jönköping har fortfarnade de bästa pizzorna i lander med den godaste kebabsåses. Ingen annan stans kan man få sådan sås som där.
 
Klockan är bara två och större delen av dagen återstår :) och man har än så länge hunnit med en hel del.

Om man skulle ta och städa vidare här hemma...blev ju inte helt klar igår.

Ha det gott alla kära läsare.
Kram
David som är så nöjd så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hoppas att ni får en fortsatt lika skön lördag som ni verkar ha haft hittills. Jag har varit ute och njutit i det vackra vädret. Ha det så gott min vän! Kraam

2009-03-21 @ 17:08:23
Postat av: Linda J

Underbart vårväder i Jönköping också! Pizzerian där man blev magsjuk var ju Alcamo. Vårt favoritställe! Tur att vi inte har varit där på länge....

Till sist: du lägger alldeles för mycket tid på städning! Gör nåt roligare istället! Du måste fått dubbelt upp av den där städ-genen för jag fick den inte.

Nu ses vi snart. Ska bli riktigt roligt!

Kramar

2009-03-21 @ 19:29:02
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Hejsan..



Jaa dom e underbart goda också :) ler..

jod ajag har sparat till dig i frysen ;)



Kram



hmm har du gjort en ny blogg? :O

2009-03-22 @ 08:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0