Sveriges Nationaldag

Då har det åter gått några dagar sedan jag printade ner något fyndigt på denna bloggen. Om det kommer bli något fyndigt det vet jag inte men lite om vad som händer i mitt liv det kommer jag att bjuda på.

I torsdags kväll bar det av med bil mot Smådalarö gård, jobbet skulle dit för att ha utvecklignsdag på fredagen. Väl framme efter en trygg resa med Frida bakom ratten tjeckade vi in på detta fyrstjärniga hotell. Och vilket ställe, här skulle leva lyx. Fick vårt rum som var flott, snyggt med väldigt sköna sängar. En trerätters supe avnjöts och det var första gången jag åt lutfisk som smakade ok men allt för lite tillbehör. Efterrätten var utsökt god. Vi umgicks hela kvällen, skrattade och hade trevligt fram till att jäspningarna kom allt tätare och jag tackade för mig och gick till sängs medan några fortfarnade var kvar uppe. Viktigt med sömn när man ska jobba dagen efter.
Dagen efter, efter en skön natts sömn bjöds det en fantastisk hotellfrukost. Vi började sedan vårt arbet med att utverdera terminen, fikade, jobbade, åt lunch, drack kaffe, jobbade, fikade och gjorde sista slutspurten innan det var dags för avfärd hemåt.
Väl hemma lade jag mig i soffan, dags att bara slappa.

Idag har jag och Emil "smakat på Stockholm" ätit några små rätter från kända restauranger. När klockan slog halv två var det dags att titta på Maja Gullstrand som stod på scenen. Hon sjön flera av hennes egna låtar och man kunde bara stå där och njuta av hennes härliga röst. Sedan tvingade Emil mig att gå fram coh prata med henne när hon skulle signera hennes skiva. Ok det kan väl vara trevligt och visa uppskattning så vi ställde oss i den ganska korta kön. Så jag har nu personligen pratat med Maja Gullstrand. Och det coola är att hon kom ihåg mitt mail som hon har svarat på. Nu har man ju halva inne typ...hahah...
Åt lunch med Jennie & marcus och två av deras vänner. Trevligt att få träffa dem igen.

Ikväll ska jag eller vi bara slappa. Titta på en film och ha mysigt.

Så nu vet ni hur jag har firat sveriges nationaldag.

Ha en underbar nationaldag.
Kram
David som har pratat så mycket med Maja Gullstrand idag så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT

haha du e ju bara för go David =)

2009-06-06 @ 22:12:57
Postat av: Kock-Jesper

Jorå, såatte... alltså, såhärva: Firren på Smådalarö Gård var "långa" alltså samma fisk som man gör lutfisk av. Lutfisk är alltså långa som spänts upp på pinne som ett segel, lagt i lut och sedan torkats. Det vi åt var "långa meuniere" - d.v.s. vänd i mjöl och (snabb-)stekt i smör. På "vårprimörer" och musselsås.



Ha det bra, så ses vi på måndag. Och ha en fortsatt trevlig nationaldag.



/Mr. Besserwisser. :-)

2009-06-06 @ 23:04:21
Postat av: Jennie

Låter som en härlig helg :)

Alltid lika kul att träffa dig. Hoppas att vi ses nästa helg! Kramar

ps. Se Yesman ;)

2009-06-07 @ 19:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0