Oroväckande mörka moln

Första dagen på semestern inne bär lite sol men desto mer regn & åska. Typiskt det som har varit så fint så länge. Hoppas verkligen att det inte kommer att vara ih¨ållande under en längre tid. jag vill kunna bättra på brännan.

Just i detta nu regnar det och på håll hör man åskan. Undrar hur nära den är igentligen. Läste nyss att det är översvämningar i Osla och att det ovädret ska komma hit till Sverige. Får väl se om tidningarna har rätt denna gång.

Annars idag vaknade jag av väckarklockan som ringde vid halv nio. Var ju tvungen att ställa den då jag hade planerat att träffa Therese vid halv elva snåret. Vi skulle nämligen göra Öland osäker denna dag. Vädret var på topp men ju närmare ölnad man kommer ju mer moln är det. Väl framme är det ändå fint väder, varmt och skönt.

Det skulle nu bli en spännade kamp om minigolfstrofen. Fantasigolf hette det visst och barnorna var verkligen jätte fina. Men attans vad svåra de var, gång efter annan så hamnade man i vatnet och fick ett straff slag. Men runt kom vi men poängen var ju inget att skryta med denna dag. Men jag vann första rundan. Jag vet jag är bäst. Vi valde då att köra en gång till och denna gången gick det betydligt bättre. Och vi gick runt på betydligt färre slag emn även denna gång vann ju jag. Så minigolftrofen blev min. Känns gött.
Hungern smög sig närmare och vi bestämde oss för att äta lite. Ingen höjadre till mat men men.
Nu skulle vi bada och just då kommer det SVARTA måln inne från kalmar och det blev inte alls skönt i luften. Åskan hördes på håll. Men bada ville vi så efter en stunds letande efter en "gratis" toalett så var vi ombytta. Väl nere vid vattnet var molnen oroväckande nära så vi tvekade länge men valde ändå att gå i vattnet men vi kom inte längre än till knäna innan vi ångrade oss och gick upp igen. Inget dopp denna gång. Imorgon kanske om det inte regnar då också.

Nu sitter jag här och väntar på att familjen Aden ska komma hem. De är underbara och det vet de. ikväll var tanken att vi skulle grilla men får väl se hur det blir med den saken. Blir väl en spelkväll men skipbo och en massa skratt kan man ju hoppas så får vi väl laga köttet i ugnen i värsta fall. Mat blir det nog hur illa vädret än är.

Tack och hej.

Kram
/David som är så bra på minigolf så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0