Jag klagar aldrig på köer men det är skönt när de inte finns

Då var man på hemmaplan igen då. Är inne på tredje semesterveckan och det är bara underbart att vara ledig. Men nu måste det fina vädret komma tillbaka snart så jag kan sola lite, för det är det jag saknar som mest för tillfället.

Igår fick vi ett litet ryck efter lunchen och får iväg till Ullared. Två timmars körning så var vi där vid halv fyra. Inga köer när vi kom så det var bara att gå rakt in i massan av kundvagnar och myller av människor. Det blev två timmars snabb shopping och ut kom vi med fyra kassar. Hittade var sin riktigt fin jacka så nu är hösten räddad. Även några T-shirts hamnade i vagnen med. En jutgärnsgruta och en jutgärnsgrillpanna så nu kan vi laga mat på allvar. Två sällskapsspel blev det med så nu är ni välkomna hem till oss på spelkväll. Sedan var det mest smått och gott som man lätt plockar på sig på ett sånt ställe. Sedan var det bara att gå raka vägen till kassan och lägga upp varorna på bandet och betala, utan att stå i kö i hundra år. Sedan bar det hem i regnet.
Måste åter igen bli lite irriterad och lack på människor som åker till Ullred med sina "nyfödda" barn. De borde bannlysas på ett sånt ställe. Att de inte skäms. Håll er hemma.

Idag har vi inte gjort något speciellt alls. Tog en förmiddags promenad med Emil och tittade på omgivningen vilket var skönt och trevligt. Har läst en hel del i min bok. Camilla Läckbergs Tyskungen slukar jag för tillfället och vill bara veta vem mördaren är men jag har mina misstankar så vi får se när siste sidan är läst om jag hade rätt eller om det är någon helt annan.

I eftermiddag ska min kära mor hem till sin mamma med Linda & Karin men vi är inte välkomna...hihi...för vi ska dit imorgon på lunch. Bättre med fler besök än ett stort besök, och det håller jag med om.
Så vad vi gör i eftermiddag vet jag inte.

Kram
/David som saknar solen så mycket så jag vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT

vill också diiit.. hehe.. saknar er.. kunde inte detta hänt när ni var hemma :'(

2009-07-21 @ 23:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0