Back In Town

Ja igår kväll anlände jag åter i Stockholm efter tre veckors semester tillsammans med Emil i södra Sverige. Det är verkligen skönt att vara hemma igen. Kunna ta det lugnt, hinna fixa med praktiska saker innan man börjar jobba igen om en vecka. När man varit borta ett bra tag så finns det verkligen en hel del att ta för sig att göra. Man måste ju börja med att packa upp allt, resväskans alla kläder, smutsiga kläder som ska tvättas....ush det ska jag göra i eftermiddag. Plocka in allt nyinköpt, viket det har blivit en hel del utav på semester. Alla Ullareds kassar ska tömmas. Men nu är det gjort och alla är faktiskt upp plockat vilket känns oerhört skönt.
Har precis varit ute på balkongen och plockat bort alla vissna och döda blommor i balkonglådan, och det var en hel del. Men nu ser även den fin ut. Måste nu bara ta tag i städningen. Behövs dammsugas men det får bli ett senare projekt. Annars är allt som det ska. Katterna verkar ha hittat sitt rätta jag igen, de måste på något sätt tycka att det är skönt att vara hemma igen. Irma sover så sött på sin vanliga plats i köket och Wera ligger och snarkar på en köksstol. Mysigt!

Nu ska jag betala lite räkningar tänkte så har man det gjort, får man se hur mycket man har och röra sig med resten av månaden.

I veckan börjar pride vilket ska bli trevligt men jag kommer att sakna Therese väldigt mycket. På något sätt så hör hon pirde till. Men tyvärr så jobbar hon så hon får väl finnas med i tanken. Och jag får vara extra noga med att blogga om det som händer så hon kan hänga med på ett litet hörn. Nästa är får du se till och pricka in din semester lite bättre, tess.

Kram
/David som mår så bra över att vara hemma så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: linda J

Ser fram emot kommande inlägg på bloggen! Undrar om din sambo också kommer att ta tag i sitt bloggande igen?

Kram



Ps. Skogskyrkogården ligger på 20 minuters promenadavstånd från er.

2009-07-25 @ 14:57:32
Postat av: TucciT

jaaa.. jag gråter närstan för jag missar det.. jag o pride lisom.. tjejen som är hetro som är skit coolt typ..skratt.. japp men näste år har jag ju semester när de e pride.. kommer ha de varannat år:P haha... aaa skänk lite extra tankar til mig.. kram

2009-07-26 @ 13:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0