uppdatering

Jaha nu är det säkert många som undrar vad har hänt de senaste dagarna i mitt liv och varför jag inte skrivit något inlägg de senaste dagarna. Kan ju börja med att säga att jag inte har haft något speciellt att skriva eller haft någon större skrivlust.

Jag började jobba i Onsdags vilket var mycket trevligt och efter bara tre dagar...tänk om alla arbetsveckor kunde vara så här korta :)...så känner jag att det kommer att bli en otroligt bra termin.
Nu är det äntligen helg och man kan bara vara helt ledig, slippa flänga omkring överralt, det var det tillräckligt med under jul och nyår.
Igår skulle jag tagit ut två timmars komp men det gick tyvärr inte då min kollega blev sjuk och var hemma från jobbet. Så jag fick jobba till fem och stänga på förskolan. Det gick bra ändå men det som jag hade planerat för kvällen blev inte riktigt som jag hade tänkt. Hade planerat att åka till SICKLA och lämna in min jeans på MQ för uppläggning och sedan handla mat för kvällen för att sedan åka hem och förberada en riktigt myxig kväll till min Emil. Hade tänkt överaska med god förrätt och en härlig måltid efter det. Nu blev det istället så att Emil kom hem innan mig och jag hann bara med att handla orkade inte med att lämna in byxorna. Så då var det ju inte så lätt att överaska.
Men det blev förrätt ändå...en vansinnigt god räkcoktail, gjord på räkor, cream fraich, piladelphiaost, dill, citron, majonäs och salt och peppar allt enligt LCHF :) serverade det fint upplagt i fina glas med två räkor som dekoration på glaskanten. Efter det serverades fläskfile som var späckad med vitlök och inlindad i en massa bacon och peppar och salt. Stekte den i pannan så den fick en fin yta och sedan in i ugnen. Till den serverades det sallad, vitlöksstekta champinjoner och bearnesås. Super gott!!!

Detta förtärdes med julmust (light) och en massa tända ljus i hela lägenheten :) Väl färdiga med maten tittade vi på Let´s Dance premiären. Min favorit än så länge är Morgan Alling, Vi satte sedan på en film, Kautokeino - upproret. En bra film om samer. Se den för den rekomenderar vi båda. Tyvärr orkade vi inte se klart den så vi gick och lade oss.

Lördagsmorgonen började med en god frukost medan vi tittade klart på filmen vi inte såg klart igår.
Fortsatte sedan med att vi åkte in till city och lämnade in mina jeans som blir klara på Torsdag. Tittade på vägglampa till tvrummet men det fanns ingen som föll oss i smaken. Och gjorde de det så var de ju svindyra.

Har även hunnit med att hänga upp nya gardiner i köket så det ända som finns kvar av julen är belysningen som säkert plockars bort imorgon. Har även lyckats spara en amaryllis som knoppar, får se om det slåt ut nån dag.

Ikväll kommer en kompis till oss som vi inte har sett sedan i somras. Ska bli trevligt att ses igen. Det kommer att serveras rödspätta med äggsås...han får lite potatis till så han blir nöjd. Emil har även gjort pannakotta så kvällen kommer säkert att bli jätte bra. blir väl även att vi tittar på kökslaget.

På återseende

kram/
David som har en sån skön helg så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT

l vara hos er nUUUUU... haha.. låter så mys.. ojag vill me träffa min fredrik :D hehe.. fast jag ska ju snart till göteborg.. oajg längtar så jädrans mkt..

2009-01-11 @ 00:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0