Recept a la LCHF

En ny digitalkamera är införskaffad efter som jag David är lite klumpig. Oturligt nog åkte kameran i golvet sist jag skulle fota och den var inte längre något att ha.

LCHF-Kokbok


Ok man kanske inte ska göra reklam på sin blogg men det gör jag ändå. Nu har den då äntligen kommit ut, kokboken vi har väntat på. Bara man tittar i den så blir man inspirerad att testa allt som går. Det ser smakfullt ut och enklet att göra.

Igår provede vi ett av recepten och det var super gott måste jag bara meddela. Vi åt det på kvällen och kanske att det passar mer till en lättare lunch för jag blev hungrig senare på kvällen.


Omeletterulle Med Baconröra


Till omeletten behöver man endast 4 ägg, 4 matskedar vispgrädde & smör till stekning.  Jag saltade och pepprade för att få lite smak på det. Sedan var det bara att steka på medelhög värme. När den nästan har "stannat" så vänder man på den och steker lite på den sidan med. Låt omeletten svalna en liten stund.

Till fyllningen blandar man 1/2 paket stekt bacon, 1 msk finhackad lök, 1/2 dl majonäs, 1/2 dl Cream fraiche, salt & svartpeppar.
Baconblandningen lägger man sedan på omeletten som sedan rullar ihop.

Vi gjorde dock dubbel sats vilket var bra för annars hade vi inte blivit så mätta.


Smaklig måltid alla som vågar att prova.
Kram
/david som tycker att LCHF maten smakar så bra så jag vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0