Jag e så bra så jag vet knappt...på jobbet

God kväll där ute!

Att få uppskattning för det man gör, det som för en annan bara är något roligt, pedagogiskt och en del utav det dagliga arbetet, fast med lite guldkant är exra roligt. Man får uppskattning för att man gör något extra som gynnar barnens vardag så att den inte bara går i samma lunk utan innehåller något nytt, spännade och roligt. Det är då det är roligt att jobba på stockholms bästa förskola med de goaste barnen och tacksamma föräldrar som engagerar sig i mångt och mycket. 
Nu kanske det är många som lägger pannväcken i djupa foror och undrar om det är något speciellt som har hänt. Nej det är bara det lilla som gör en extra stolt och glad. Tänka att två vertlängder kan glädja någon så mycket. För det var precis vad vi fick i eftremiddag när en förälder kom. Hon var så glad och tacksam att vi hade åkt på gårdagens teater.

Eller bara få höra från en kollega att det senaste månadsbrevet jag skrev var så bra, så hon kom och sa det direkt till mig. Det värmer i hjärtat när man får höra att man göra något bra. Jag tar till mig och känner mig lite duktig. Även några föräldrar har kommit med en kommentar att breven har varit bra och trevliga att läsa. Det är ju för dem man skriver så där känns det extra bra att de tycker som de gör. En förälder skrev ett mail till mig där det stog att jag skulle kunna bli författare och illustratör. Fin komplimang tycker jag. Men för att vara lite kaxig så tycker jag själv att jag skriver bra brev som ska gå ut till föräldrarna. Varför kan inte jag vara lite bra på att säga när andra gör något bra? Detta måste jag bli betydligt bättre på enligt mig själv.

Kanske låter som att jag skryter men det måste man väl få göra. Jag skriver vad jag vill i min blogg. Ni som läser får ju genom detta veta hur bra jag är på mig fantasktikt roliga jobb :) hahaha....

God natt alla söta....

Kram
/Davis som är så bra så han vet knappt...på jobbet

Kommentarer
Postat av: Anneli

Klart du är bra!!

Du är ju bäst! DU är ju världens bästa David!!!



Saknar dig!

Kram

2009-02-18 @ 17:38:26
URL: http://drymop799.blogspot.com/
Postat av: TucciT

gud vad kul o läsa.. klart att du e bra o du får verkligen skryta med det.. de sk man göra ibland.. :) kram

2009-02-19 @ 07:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0