Mums mums Måns & H.E.A.T

God eftermiddag....tänkte skriva förmiddag men tiden den har ju runnit iväg som bara den. Vad har man hunnit gör än så länge idag då? Morgonen började med att Helena Jonsson vann sin första VM-guld medalj i skidskytte. Sedan var det dags för herrarnas slalom där de svenska killarna ligger bra till. Andra åket pågår som bäst just nu. Jag har diskat och rengjort spisen både invändigt som utvändigt :) Det var verkligen behövligt. Har spelat lite yatzy på blip och hunnit duscha.
Nu sitter jag här och Irma ligger bredvid och åmar sig i soffan, hon löper nämligen. LIte irriternade när hon går å skriker stup i kvarten men det går väl snart över får man hoppas.

Igår var det andra deltävlingen i melodoifestivalen. Ett ganska jämnt startfällt där fyra bidrag framförallt slogs om de två åtråvärda finalplatserna. Mina förhoppningar stog till mums mums Måns & H.E.A.T och de kom båda vidare till finalen. Tycker även att Lili & Susie var riktigt bra och gjorde bra ifrån sig. Amy hade en bra låt och framträdandet var super tycker jag. Men jag håller väl med om att hon ser yngre ut än vad hon är. De två har väl stora chanser att ta sig vidare från andra chansen till finalen. Men det kommer bli stenhårt.
Nästa lördag står min favorit Maja Gullstrand på scenen. Har hon en bra låt kommer jagatt rösta som en tok. Tycker att hon har en härlig röst och en otrolig personlighet. Det skulle vara så roligt om hon slulle lyckas. Vi har ju fått endel skrällar de här två deltävlingar så det kan gå.

Ha det gott alla där ute. Glöm inte att kommentera det blir lite roligare för mig som författare att skriva då :)
Kram
/David som är så nöjd med gårdagens resultat så han vet kanppt

Kommentarer
Postat av: Karin

solig härlig söndag! Ja ,melodifestivalen , det var bättre förra veckan tycker jag, men det kanske berodde på trevligt tittar sällskap! Lili & Sussi tyckte jag inte om, Amy var ganska bra, hon fick vår röst....Ska lyssna extra noga på Maja nästa vecka då. Syster kram från mej till dej!

2009-02-15 @ 17:12:20
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

haha ne vet fotona e inge bra.. men roliga som sagt haha.. o man måste ju fula sig iubland vettu ;) hehe.. nje men jag har vart så ledsen här nu i dagarna så man orkar liksom inte..





Kram

2009-02-15 @ 22:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0