Snö tyngda vidder...

Så är det mindre än en vecka till jul och julstämningen är här på allvar. Ute är det fullt med vit snö som tynger trädens grenar. Snö som har skapar kaos i trafiken gör mig inget för med min lilla pärla kommer jag fram överallt. Ok det var lite små svårigheter att komma ut från parkeringen idag på morgonen men det gick till slut, det gör det ju inte lättare när emil står BAKOM bilen när jag ska backa och inte fattar att han måste flytta på sig. Men han gjorde ju bara sitt bästa. Leka snökrig och bara slänga sig i den lösa snön har varit underbart, lite som att få vara barn igen. Jag njuter och hoppas och tror att snön kommer att ligga kvar till jul. Det skulle i så fall bli något så ovanligt som en VIT jul. Det är väl i och för sig på tiden tycker jag.

Här hemma är det julpyntat med tomtar lite här och där. Några juldukar ligger på borden och massor av ljus att tända. Mysigt värre med andra ord. Man vill ju hinna njuta v det fina innan man beger sig till småland i jul.

Alla klappar är inköpta...föutom den lilla julklappen vi ska spela om med familjen Aden. Men den hittar jag nog imorgon då vi ska på bio och se Avatar. Får passa på då och slinka in i någon roligt billig affär. Kul när det är lite svårt att komma på vad man ska köpa. Ska ju passa alla och gärna vara lite roligt. Tycker ändå att jag har kommit på två bra klappar till familjen johanssons spelrunda.

Här hemma har vi för en stund sedan avnjutit var sin kopp med Kronvalls Glögg. Det var underbart gott.

Idag har det varit värsta sockerchocken på jobbet. Den ena söta skapelsen ställdes fram efter den andra. Så går det när alla bidrar med något. Tårtor i alla dess slag smaskade vi i oss. En halvtimmes rast är inte mycket att hänga i granen när man ska hinna med och smaka på allt.

Nu börjar det luka gott här hemma från maten....

Ha det bäst där hemma!
Ta hand om er och njut av snön!
/Kram David som äntligen har så mycket julstämning så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0