Läckbergs maraton

Nu är jag inne i ett flow när det gäller att läsa. Läste igår ut Camilla Läckbergs Tyskungen och har redan hunnit läsa flera sidor i Sjöjungfrun som verkar ännu bättre. Redan mycket spännade och oviss.
Fick några komiska skratt i början av boken..

Ur Sjöjungfrun:

"Vänta, jag ska hjälpa dig", sa Anna men förlorade även hon kampen
mot tyngdlagen och hamnade tungt på rumpan igen. De tittade på varandra
i samförstånd och skrek sedan uniont: "Dan!"
"Ja, vad är det?" hördes från nerdervåningen.
"Vi kommer inte upp!" svarade Anna.
"Vad sa du?" sa Dan.
De hörde hur han gick uppförtrappan i riktning mot sovrummet där de befann sig.
"Vad sysslar ni  med?" sa han roat när han fick se sin sambo och svägerska på
 golvet framför väggspegeln.
"Vi kommer inte upp", sa Erica med så mycket värdighet hon kunde uppbåda och
sträckte fram en hand.
"Vänta ska jag hämta gaffeltrucken", sa Dan och låtsades vända sig om för att gå ner igen.
"Hörru du" sa Erica medan Anna skrattade så att hon var tvungen att lägga sig ner på rygg.
"Okej då, det kanske går ändå:" Dan tog tag i Ericas hand för att dra upp henne. "Ååååhh hej!"
"Skippa ljudeffekterna, är du snäll:"
Erica reste sig mödosamt.

   

Har även hunnit beställa Läckbergs kommande bok Fyrvaktaren som kommer om en månad. Förhoppningsvis hinner jag klart med pågående bok tills den kommer indroppande i brevlådan så jag kan öppna den med en gång för att begrava mig i den intrigen. Spännade.

Kram
/David som älskar Läckbergs böcker så mycket så han vet knappt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0