Döden döden

Loggar in för att skriva ett inlägg men vet inte än vad  det ska handla om. Orkar jag verkligen skriva någonting vettigt idag, känner mig så trött, kanske skulle duscha i stället.
Skriver jag någonsin någonting vettigt och läsvärt? Ja, det finns det kanske delade meningar om, men de som fortfarande läser min fina blogg och har fått det till en vana i deras unika liv tycker säkert att den är läsvärd annars hade de aldrig fortsatt att läsa.

Nå jag kommer inte på något...vill ju inte bara skriva om vad man gör om dagarna. Tycker det var ett bra tag sedan jag skrev något från hjärtat. Någon som jag länge har funderat på men jag kommer inte på att jag har tänkt på något särskilt. Det enda jag kan komma på är döden, för den tanken poppar upp i hjärnan lite titt som tätt och den är lika obehaglig och jobbig varje gång. Att den som dör bara är borta från en sekund till en annan är väldigt mystiskt och hemskt. Att aldrig få träffa personen i fråga igen. Särskilt obehagligt är när man tänkter på sina nära och kära. För mig är livet ett mysterium. Och det värsta med livet är att man en dag inte får vara med längre. Vad händer då? Vad gör jag då när jag är död, vart tar jag vägen. Tänk om den frågan en gång kommer bli besvarad. Det skulle väl vara universums största fråga som då får ett svar...eller?
Ja den enda som vet det svaret är den som dör. Om man ens vet det då...

På tal om döden...Astrid Lindgren började alltid sina telefonsamtal med sin syster med "döden döden". Så var det avklarat. Kom bara och tänka på det nu. Tror det var så i alla fall...eller något liknande.

Nej det här blev deprimerande! Men men kan inte hjälpa att jag tänker så ganak ofta.

Igår var jag, Emil och våra kära vänner Stefan & Christoffer på bio. Hade fått tag på några biljetter till  förhandsvisningen utav nya Beck-i stormens öga. Alltid trevligt när något trevligt är gratis, det hör ju inte till vanligheten.
Filmen började väldigt dramatiskt och spännade och lovade väldigt gott. Men när väl eftertexten rullade känndes det inte som att det var en Beck film man hade sett utan en film med alla karaktärerna från beck fast i en annan film. Saknade själva polisarbetet, men den innehöll flera komiska inslag som fick en att dra på smilbanden ett par gånger. Och det blev väl aldrig riktigt spännade heller tyvärr. Så betyget från mig blir en 3 av 5. Men jag ser redan fram emot nästa Beck som ska vara mer år rysar hållet och heter Beck-Levande begravd. Bara på namnet hör man hur obehagligt det skulle kunna bli om de lyckas.

Nu ska jag duscha...

Kram
/David är så seg så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT'

o där fick jag alltså mitt svar om att det inte var den bästa beck film precis.. hehe

2009-08-17 @ 09:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0