Paj beroende

Jag har aldrig rökt eller snusat i hela mitt liv, alltås inget beroende av det...för om jag hade börjat med det hade jag fått betala mitt kökort helt själv och det vill man ju inte när man är 18 år och fortfarande pluggar. Det var min pappas krav när det var dags för mig att ta körkort. Himla klok och snäll pappa jag har egentligen och är evigt tacksam. Har aldrig heller varit så värst intresserad av alkohol eller fester så där kan man inte heller säga att jag har något beroende av något slag. Det finns säkert en hel del där ute som har något eller flera av dessa beroenden. Men eftersom jag är lite unik så har jag fått  ett helt annat beroende. Kan kalla det spel beroende...nej mamma du behöver inte vara orolig att jag ska spela bort hela min lön på poker eller så. Nej det är inte så allvarligt som det låter, men det är faktiskt ett beronde. Spelen på facebook är beroendeframkallande. Jag kan inte fatta att så simpla spel kan få en så engagerad, att man inte kan sluta och hela tiden måste nå högre ranking. Nu har Martina slagit mitt rekord så nu är det ju bara för mig att ta tillbaka det.

Detta blev ett lite annorlunda inlägg men det var det som prinades ner när jag öppnade för att skriva ett nytt inlägg.

Har precis avnjutit en bit fantastisk ta-vad-du-har-för-bär-i-frysen-paj som tro det eller ej belv väldigt lyckad. Skulle nog ha varit färska jordgubbar för bästa resultat men när man gör som jag så tar man det man har, det är inte svårare än så. Upptäckte även att jag inte hade tillräckligt med strösocker så då ersatte jag det med muscovadosaocker istället och det blev riktigt gott. Närstan ännu bättre faktiskt. Ett tips till er som gillar att baka.

Igår startade vi vårt Harry Potter race. Har sett De vises sten som är riktigt bra. Har även hunnit se halva Hemligheternas kammare så den ska vi fortsätta med snat tänkte vi. Eftersom emil inte har sett alla Potter filmerna så gjorde vi det seriöst genom att se alla filmerna från början till slutet så vi kan gå och se den senaste i serien på bio någon dag. På tal om bio så ska vi gå och se Beck- I stromens öga imorgon tillsammans med Christoffer & Stefan. Vi har det så bra så vi har fått tag på fyra gratis biljett till förhandsvisningen av filmen. Vilket ska bli spännade och trevligt.

Har för övrigt varit väldigt kul att återse alla kollegor idag igen efter semestern. Många kära återseenden. Och känner redan nu att det kommer att bli an riktigt bra termin.

Kram
/David som är så beroende så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh, vad härligt att se alla Potter-filmer. Jag är nästan lite avundsjuk på Emil som får se dom för första gången nu :) Vi såg "Sommaren med Göran", den var mysig och vi fick oss ett par goda skratt. Vi får gå på bio när jag kommer upp tycker jag. Och rosta bröd!

Kram Jennie

2009-08-10 @ 20:13:38
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

haha joda kalrt man får säga så, men jag blev trött på dom efter att ha haft dom så himla länge..



och jag har ju fortfarande färg i alla ljus och lampor m.m.m



Kramis

2009-08-12 @ 10:36:13
Postat av: TucciT

oj så länge sen jag var här o skrev o läste haha.. men nu ska jag läsa allt jag missat :) ar ju inte ritkigt haft tid med det ;)



åhh jag vill också se Beck.. älskar ju Beck.. var den bra? Krams

2009-08-17 @ 09:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0