En plugg i fel glugg

Idag känns det lite extra skönt att det är fredag för idag har det varit en annorlunda dag. När man vaknade idag på morgonen hade jag då inte tänkt att dagen skulle utvecklas som den gjorde. Men jag är gladast över att jag än så länge håller mig frisk, känner mig inte heller sjuk vilket känns skönt. Men har under dagen haft en oroande känsla i magen men den har gått över sedan jag kom hem så det måste vara något mentalt.
Men dagen har har även innehållig mycket annat. Jag och Frida slet upp kartongen med från IKEA och började ivrigt läsa instruktionerna om hur man monterade ihop databordet. Inte många delar eller skruvar, såg helt enkelt ut som att vi skulle kunna göra det på en kafferast. Det började bra men sen tog det stop då vi förgäves försökte i en plastplugg i ett hål. Vi hammrade, slog, turades om, ja t.o.m barnen fcik försöka men ingenting gick. Vilket urartade till att vi låg dubbelvikta av skratt. Vi tittade en extra gång och upptäckte då att där vi ville ha en plugg där skulle det vara en fin liten skruv. Det blev ett skrattanfall till såklart. Skruven fick vi i lätt som en plätt. Och resten av monteringen flöt på bra så nu har vi ett fint lite databord till vår dator. Fint blev det!

Väl hemma så kom regnskuren efter flera dagar med fint väder. Är det detta vi kommer att få vänja oss vid när hösten tränger sig på? Då fär mna ännu mer värd en resa till värmen.

Igår gick det ju inte så bra som man hade hoppats för Emma Green tyvärr men vi har en ny chans ikväll när Linus Törnblad tävlar i herrarnas höjdhopp. Tror nog att han ska ha en större chans än Emma så det kommer bli spännade. Medalj? Ja, kanske! Typ silver.

Nu kom Emil hem med vetebröd från vetekatten...suck...jag som ansträngde mig till tusen när det dukades fram kladdkaka med grädde till fikat idag. Och jag vann över begäret. Känner mig duktig. Så kommer han hem med dessa sötsaker. Nej dem lägger vi in i frysen till ett bättre valt tillfälle när vi får fint besök. Så då var det gjort.

Kram
/David som är så frisk så han vet knappt



Kommentarer
Postat av: christoffer

vad skönt att höra att du frisk. Nu när svininfluensan härjar i världen.

2009-08-21 @ 19:05:51
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

haha javisst.. min jämnlike vet jag ju inte.. jag ledde som fan.. men sen sista baan förorade jag typ alla mina poäng haha.. klantarsel är jag ;)



ja huset är sååå fint.. jag älskar det.. hihi



kram

2009-08-22 @ 08:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0