Konsten att läsa en bok

Vaknade tidigt idag för en gång skull. Emil låg kvar i sängen när jag satte mig i köket för att läsa. Är inne på uppgörelsen utav "Tyskungen". Men nu är den utläst och jag blir alltid lika fängslad av Läckbergs böcker.
Jag väljer mina böcker med omsorg, det som intresserar mig. Börjar läsa ganska intensivt till en början för att sedan efter några kapitel börja tappa fokus. Lägger ifårn mig den ett tag läser lite då och då. Men när slutet är nära och de röda trådarna börjar knytas samman jag då är jag som en hök över boken. Har suttit varje morgon vid frukost och fängslats av historien. Och ju nämare sista sidan man kommer ju intensivare läser jag. Tittar upp lite då och då, gör något annat en minut eller så och suger samtidigt på karamellen. Slår mig ner igen för att få reda på hur det går. Vem är mördaren & varför hände det som hände? När sista ord är läst, ja då är jag så uppe i exstas att man inte vill att den ska vara slut.

Vilken bok ska  jag läsa nu? Måste nog börja med nästa Läckberg som är "Sjöjungfrun" för om en månad kommer den senate om Erica Falck, vilken jag redan har beställt. Skulle ju vara kul om man kunde läsa den parralellt som Frida läser den så har vi något spännad att prata om. Får se om jag hinner på en månad, kan hinna om jag börjar idag.

Annars idag strålar solen härligt gott från himlen. Måste väl ut och röra på dig idag. Fast jag kom precis på att friidrotts VM börjar idag, det kan man inte missa. Men det blir ju mer spännade i slutet av veckan då det är finalgrenar.
 Har funderingar på om vi ska ta oss en promenad på Skogskyrkogården idag, skulle ju passa när det är så här fint väder. Har fått tips om att det är ett fint ställe. Greta Garbo ligger visst begravd där. Får se om vi får med oss Stefan & Christoffer. Eller jag Stefan kommer med det vet vi men den andra han verkar tveka...lite lat kanske ;)

kram
/David som gillar Camilla Läckberg så mycket så han vet knappt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0