Det går runt runt runt...

Ännu en dag med strålade sol...undebart tycker jag som älskar solen. Undrar när man får åka till sydligare breddgrader och lapa sol på en härlig sandstrand och paraplydriknkar? Börjar faktisk längta mer och mer, att bara åka iväg, vara ledig, ha semester i ett varmare land. Men jag vill inte åka nu, någon gång i höst tycker jag skulle passa bra. Någon som vill förlja med?
Nej nu drömmde jag mig visst bort lite väl mycket...

Idag packade vi väskan med badgrejer och tog bilen in til stanför att hämta upp Stefan & Christoffer. Vi har länge sagt att det är tur att vi har en GPS annars hade vi aldrig hittat. Men det är inte alltid denna smarta makapär lyckas komma rätt heller. Det fick vi erfara idag. Men det berodde inte på att killarna bor långt bort i ingenstans utan att det är vägarbete i hela staden. Det blev en tur med bilen som gick runt runt hela stan. Blev lite irriterad ett tag men till slut kom vi fram och vi fick två medpassagerare som skulle med och bada på Dalarö. Men vi var tvugna att ta några till varv i stan så Stefan & Christian fick stadan från en bils ögon. Vet inte hur många gånger jag såg riddarhuset under en och samma dag...typ 4 vilket i mina ögon är några för mycket. Efter lite smågnabbande i bilen om hur vi skulle ta oss ut så kom vi till slut rätt.

Efter en lite längre stund i bilen än vad som var beräknat var vi välförkänta ett svalkande dopp. Det var varmare än jag trodde det skulle vara men det kan ju bero på att det var lika långgrunt som i vättern. Det blev ett snabbt dopp sedan lockade filten lite extra så jag gick upp och solade. Vi spelade Blokus och jag vann som vanligt. Men det kan nog bli tuffare ikväll då mina motspelare har fattat grejen med spelet.

Stefan & Christoffer kommer hit och äter kräftor och wästerbottenpaj senare ikväll. Ska bli otroligt trevligt och gott. Får se vem som blir kvällens vinnare...men jag ligger nog ganska bra till.

Kram
/David som har åkt så mycket runt i city så han vet kanppt...blev nästan yr

Kommentarer
Postat av: christoffer

vi fick aldrig chansen till att slå dig i det trevliga spelet blokus, men jag hoppas att det blir flera gånger. Tack för en trevlig kväll

2009-08-09 @ 12:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0