Tack vet jag Ajax Minerals!

Städa städa varja fredag oså varje jul för det tycker jag är kul...Så sjunger pippi Långstrump men nu är ju hon en lite speciell unge som tydligen tycker att det är kul att städa. Men här i min lilla värd så passar inte den lilla sångraden in alls. För idag är det lördag och jag vet inte om jag tycker att det är så kul. Fast har man väl börjat så går det ju undan och det är ju skönt. Men att städa till varje jul det håller jag med om. Men jag är sån som städar noga så ofta man vet att det ska komma någon eller några på besök. För fint vill man ha det när man får gäster.

Idag har det alltså varit stödförmiddag. Tog det lite lugnt på morgonen med en kopp varmt java och kollade lite på nätet. Men ganska snart fick jag tummen ur och gick ner med lite tvätt till tvättstugan...å nu är den färdigtvättad vilket känns underbart. Har dammat hela köket rikitgt ordenltligt så även tv rummet. Vattnat orkideerna som nu äntligen börjar blomma igen, de är så fina.
Toaletten är som ny igen mycket tack vare en helt fantastisk ny engångstrasa som vi en gång i tiden har inhandlat. Första gången jag använde den. Som klippt och skuren för toaletten. Bara att torka sedan är det klart.


AJAX MINERALS - Mirakeleffektivt till toan!

Nu återsåt bara sovrummet där det ska dammas och dammsugas vilket jag ska göra i alla de övriga rummen med.

Nu sitter jag på balkongen tar en kopp vart java och en rostad macka tyvärr gick solen i moln men hoppas verkligen att den kommer tillbaka för det belv lite kallt.

Nu kom den...solen alltså :)

"Stay The Night" spelas på shlagerradion

Kram
/David som har hittat en ny favorit så mycket så han vet knappt...Ajax Minerals!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0