Ja, vad skulle han fråga henne om?

Sitter i solen på balkongen med boken i knät, läser bokstav för bokstav som sammanstrålar till ord som i sin tur blir långa och korta meningar. "Han ringde Malin.  För att fråga om fallet, och för att fråga om...ja, vad skulle han fråga henne om? Läser rad efter rad och snart är hela sidan läst.  Man blir som uppslukad av denna spännande roman. På bordet framför mig ligger några runda kex av märket Breton i in ojämn hög. Cream Bonjour asken är öppnad men det finns fortfarande vitlöksost kvar så det räcker till några kex. Kletar på en klick på det överska av kexen i kexhögen. Mmm njuter av varenda tugga...Kroppen. Musklerna och senorna, benen och lederna. Allt värker. Chokladen, marabou elnöt smälter i gommen som en varm sommarbris i Augusti. Tittar upp blir distraherad av något, vet inte vad. Grannens balkongdörr står på vid gavel. Men...var är det som hänger på insidan av dörrglaset? Det är inte sant...en snögubbe!! Med stirrande blick undrar den hungriga fågelungen vem i hela friden har julsaker framme såhär års? Tar en chokladbit till och fågelungen blir nöjd för en stund. Reser mig upp och går in, fortfarnde med tankarna på snögubben....

Kram
/David som älskar att skriva så mycket så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT'

jao du e då för rolig när du skriver dina texter ibland :)

2009-04-07 @ 09:37:14
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Hejsna.. haha ja ibland går de lite fort för dig när du ska skicka iväg du :P ler... men de gör inget hihi..



haha kanske inte, men skrev ju jag skulle jobba efter så... då är jag ju ändå i kalmar haha.. :P



aaa snart ses vi o de ska bli så underbart :D



Kram

2009-04-07 @ 09:37:28
Postat av: Emil Adén

Jag är så glad att du började blogga en gång i tiden! Kommer ihåg hur tveksam du var och nu skriver du inlägg efter inlägg! :D



Låter som att du hade en underbar stund på balkongen igår och jag ska förhoppningsvis ha detsamma idag, men utan något gott att äta då jag fastar... :S



Puss puss

2009-04-07 @ 10:13:57
URL: http://redlime.blogsome.com
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Hej David!!



Javisst är dom snygga ler.. vi får bara hoppas att dom passar med :D tihi..



hmm men om så många får se upp de vetifasen haha.. tyvärr e jag inte sååå snygg i så mångas ögon!

åh vad jag längtar till torsdag:D



Kram

2009-04-07 @ 21:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0