En trevlig, intensiv och effektiv helg

Jag måste säga att detta har varit en mycket bra helg och ännu är den inte slut. Först ska HV71 vinna eftermiddagens finalmatch, vi ska äta köttfärssås och slappa i soffan kanske se ett avsnitt av Varuhuset.

Men helgen började redan i fredags. Klockan kvart över fem stämplade jag ut från jobbet som siste man. Åkte direkt till saluhallen i Sickla för att inhandla lite smått och gott till kvällen. Det blev utsökt wästerbottenpaj och en burk räksallad. Till pajen denna mysiga fredagskväll serverades en god sallad och painrich. Räksalladen förtärde vi sedan på lördags morgon...mm så gott med en rykande varm kopp gevalia. Planerna för lördagen var att åka till Uppsala. Planerna gick igenom och väl framme upptäckte vi hur dyrt det kan vara att prakera bilen i parkeringshus. Även trafikskyltingen och dess vägar i denna staden tycker jag var lite förvirrande då det känndes att man ibland åkte på gator där man inte fick. Vet inte hur många trafikregler som bröts den dagen...förhoppningsvis inga :) Vi hittade tillslut en passande parkering och kunde börja våra strapatser och uppleva en helt ny stad. Det var riktigt trevligt att gå i titta. Solen lös och det känndes som sommar då människor gick omkring utan jacka, satt på uteservirngar och fikade. Vi hittade en hel del som vi inhandlade och de sista presenterna så nu slipper man tänka på det. Vi åt gott och avlutade vår vistelse i Uppsala Domkyrka. En otroligt vacker kyrka. Vi tände var sitt ljus för de döda vilket känndes lite extra bra.
Väl hemma i storstaden så kom Per och hjälpte mig att byta till sommardäck på bilen...så nu får det inte bli något mer bakslag när det gäller vädret. Det trista med bilen är att jag måste byta bakre delen på avgasröret då det är ett hål i det. Det låter inte så mycket men den kommer inte gå igenom besiktningen. Får se när man kan få till det. Även fläkten i bilen verkar strula lite då den slutade fungera igår men idag när vi använde den så funkade den igen...skönt.

Idag har vi rensat ut gamla kläder och skor som vi inte använder. Det blev en hel del. Även en massa annat skräp fick följa med till tippen. Där var det smockfullt med folk. Så pass att det var kö in till sortergården. Men det gick smidigt ändå.

Nu sitter vi här vid köksbordet och bara tar det lugnt. Jag skriver blogg och funderar på om jag ska ta och ringa min kära far när jag har smattrat klart på tangetbordet. Höra hur han har det idag på sin födelsedag. Sedan ska vi väl ta och tillaga den där köttfärssåsen så småning om.

Sedan måste jag bara tillägga att vi har blivit så duktiga på att komma upp riktigt tidigt på morgonen. Idag var jag uppe redan klocka åtta och det känns då klockan bara är tolv och vi har hunnit med en hel del redan. Det är skönt att komma upp i tid så får man mer tid att göra annat.

Ha det underbart där ute och hoppas ni har bättre väder än vi då det är grått och mulet idag, till och med regnat lite. Men det gör inget bara det blir fint igen i veckan och i påsk.

Kram
/David som är så duktig så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0