En Söt Historia...

eller det kanske borde stå "En sockersöt Historia" istället men nu får det vara som det är. En rublik måste ju ibland få vara på det sättet att läsaren tror en sak om den kommande texten men när man läser så blir man lite förvånad och överraskad.

Denna histora eller ressension kanske man skulle kunna kalla det handlar om det som hör sommaren till. Det som man förtär vid stranden och som man kan tappa i sanden så man blir stående men bara en rån i handen. Med sommaren kommer det år efter år nya sorters glass som man ska prova, älska eller hata. Kanske hittar man en ny favorit eller så håller man sig till dem man vet faller än i smaken. Jag är den som håller mig till det jag vet passar mina smaklökar men idag ville jag pröva något nytt...
 
Nämligen...

 Wich- ice cream with cockies

Det är var verkigen en söt histora som faktiskt föll mig i smaken. Kanske inte som en svalkande glass en het sommardag, men kanske mer som en dessert glass som passar till en kopp kaffe. Varför den passar bättre till en fika är att den består av två runda "kakor" med vaniljglass emellan, som en hamburgare fast som glass. Den är nästan på snäppet för stor och mäktig men då är det ju bara att dela med sig till dejten eller den man tycker om så slipper man bli äckligt mätt. Billigare blir det med.

Det var allt för denna glasshistorien...kanske kommer det en till framöver för i frysen ligger en annan sort som jag inte har prövat tidigare.

Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.

Kram
/David som längtar till dagens avslitt av Desperate Housewives så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Linda J

Även dina systrar föll för denna frestelse i fredags eftermiddag när vi behövde något uppiggande på vägen upp till dig. Syndigt god tillsammans med kaffe!

2009-04-28 @ 19:39:34
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Tjena snygging där :D

Tack så jätte mkt :) ler kul o höra sånt :)



Bra att du också är nöjd med din hall, borssan med? :)



Aaa jag skulle gärna komma upp snart, men har inte råd.. men till sommaren msåte jag komma.. får väl börja kolla biljetter snart kanske..



kraam

2009-04-29 @ 07:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0