Arbetsglädje

Vad är arbetsglädje?

Just detta har vi pratat och diskuterat om ikväll på vår arbetsplatsträff. Intressant och viktigt ämne att ta upp lite då och då.
Att just detta var ämnet just denna kväll var lite extra passande då jag verkligen har kännt arbetsgläde idag på jobbet. Vilket jag känner ofta men lite extra idag. Jag nämde det till och med för min kollega, hur roligt och trevligt vi har det. För idag har det verkligen varit en sån dag då man har kännt att det är underbart att ha världens bästa jobb. Det har varit en sån dag då allt bara har flytit på och dagen har innhållit insalg som fyller än med glädje. Nu i påsktider har vi pysslat....jag skriver pyssla trots att man inte ska använda det ordet...bordet har varit fyllt med material och barnen har skapat som de själva vill. Vackra hönsnäts påskpynt har det blivit i alla dess former. Runt oss har barnen lekt, löst vardagliga konflikter med vår vägledning när det har behövts.

När det är dags för mellanmål så är det två tjejer som tar initativet och sköter "Kiosken" på egen hand. De serverar pannkakaor på löpande band och det är ett lugn på avdelningen som får en att njuta. Att ge barnen ansvar där de får känna sig viktiga och som en tillgång i gruppen får mig att känna arbetsglädje. Även när man får en påskblomma av sin kära kollega får en att känna att man har världens bästa kollega och jobb.

Vad får dig att känna arbetsglädje??

Kram
/David som känner så mycket arbetsglädje på sitt jobb så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0