Shoppat, badat katt, planterat och damsugit...nu blir det kladdkaka till fikat

Sitter här i soffan och lyssnar på Star Pilots. Emil har badat katterna så nu skulle han ta en snabb dusch. Jag har dammsugit och dammat undertiden. När han är klar ska vi fika, kladdkaka...MUMS.

På förmiddagen åkte vi in till stan, käkade mongolisk lunchbuffe och tittade i affärer. På hötorget var det torgförsäljing. Kantareller, lingon, bär, frukter och blommor. Samma sak på flera ställen och alla försäljare försökte bräcka varandras priser. Halva priset, halva priset var det enda de ropade.  Vi köpte ljung och en annan blomma till balkonglådan, kärnfria vindruvor och persikor sedan gick vi vidare. Hamnade på Elgiganten. Där hittade jag en hårfön, vilket jag är i stor behov av nu när jag har skaffat lite längre hår. Det är ju helt omöjligt att få till håret det när det är blött eller halvtorrt. Så den dagen då man har lite bråttom på morgonen måste man ha hårfön.

När vi kom hem platerade jag blommorna. De gamla hade vissnat och det var sur jord i blomlådan, p.g.a allt regn. Det luktade verkligen inte gott.  Men nu är det fint igen. Jag var t.o.m så duktig att jag planterade om två inneblommor också. Det kallar jag vuxenpoäng.

Nu kom Emil ut ur duschen så nu ska vi fika.

Ha det bäst
Kram
/David som är så bra på att plantera så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0