Vintertid

Det märks så väl att vintertiden är här nu. Man har dragit tillbaka klockan en timme. Det blir mörkt så jätte fort om dagarna nu och då särktilt idag. Det har aldrig varit så mörkt när jag har promenerat hem som det var idag. Det var allt lite kusligt inne i skgen. Tänk sen när det är ännu mörkare och inga lampor finns det. Men det är mysigt med mörker och kvällarna på något sätt endå. Man kan med gott samvete tända små lampor och stearinljus.
Men det är på tok för tidigt att sätta upp adventstjärnor!! 1 Advent är lagom. Men grannen mitt emot oss har i sitt stora förnster satt upp en stjärna. Jag har inte sett den tänd än men endå. Kanske är den nyinköpt så den skulle provhängas...men ta ner den i så fall om det passade bra. Eller så vill de bara vara ute i god tid inte vet jag. Men så är det ju varje år överallt. Antingen sätts julsaker upp för tidigt eller så stör man sig på att det sitter uppe för länge. Tur att man är så duktig och perfekt själv :)

Annars har helgen varit bra och fullspäckad. Många besök hann det bli. Trevligt att Marcus och Daniel hade tid att titta in och se hur vi hade det. De är allt sugna på att flytta till Stockholm de med. Men vart det får man väl se. Det skulle vara roligt i alla fall.

Mindre roligt är det tråkiga beskedet Emil och hans familj har fått i helgen. Då en nära vän till dem har blivit mycket sjuk. Jag har träffat henne en gång och bara på den lilla stundeen så mäskte jag vilken fantastisk människa hon är. Och vad mycket hon betyder för familjen. Det är aldrig roligt att se någon ledsen. Vad kan jag göra? Mer än att finnas där? Trösta!! Jag tänker på henne med, även om jag kanske inte visar det utåt på samma sätt. Emil -Jag finns här, det vet du!!!!

Kram
/David som tycker att det är så mysigt med höstmörker så han vet kanppt

Kommentarer
Postat av: TucciT

jao visst e de ys med höstmörker damtisigt som de e väldigt tråkigt! .. när ska julsakerna upp då? :P haha vi hade liten disskution om de igår nämlinge :P



Jo de e hemskt besedet vi fått o jag sitter häro grtåer minst en gång om dagen.. de e hemskt men tyvärr kan vi inte göra mkt mer än o finnas här..



Kram

2008-10-29 @ 09:12:20
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

haha nee bara nyfiken på hur folk ser på de o pynta :P ler.. hihi.. Kraaam

2008-10-30 @ 07:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0