Förlängd tjänst och dumma regler

Usch idag ville jag varken gå upp ur sängen eller gå till jobbet. Idag var det en sån dag då jag kännde att, ska jag hålla på så här i en massa år. Vakna, gå upp, gå till jobbet, komma hem, lägga sig, för att sedan vakna och gå till jobbet dagen efter igen. Ska jag jobba inom detta yrke ända till jag blir typ 65 år? Hur ska jag orka det? Den tanken kan jag få ibland. En ganska jobbig tanke när den väl kommer men som försvinner. Vad är det som gör att man känner så? Har man ett tråkigt liv eller vad? inte vet jag...men jag är nog inte ensam om den känslan.

Idag har det varit en bra dag på jobbet men stressigt. Som vi alltid är så var vi även denna morgon ute på gården. Det lektes och jag läste "Nicke Nyfiken" för ett gäng barn vid ett bord. Mitt i läsningen kommer min chef och klappar mig på axeln. Ok, vad vill hon nu? Ser hon inte att jag är lite upptagen. Men nej det verkar hon inte bry sig om. Hon säger i alla fall att jag kommer att få fortsätta min tjänst fram till sommaren för den pedagogen jag jobbar för kommer inte tilbaka innan dess. Ok det var ju trevligt att hör. Men jag tycker allt att det var lite fel läge att säga det just då. Det var ju inte lätt för mig att komma med frågr om jag hade haft det när det var en massa barn omkring. Jaja kul e det i alla fall att få vara kvar.

Det var även bullbak denna eftermiddag så det var ju lite rörigt och ont med plats när vi skulle äta mellanmål eftersom vissa bord var belamrade med bulldeg och plåtar. Så mellanmålet fick bli som det blev. Barnen fick komma och hämta sin fil och macka vid vagnen och sedan sätta sig där det fanns plats. Såg efter ett tag att någon hade krypit upp på en förnsterkarm....ja så kan man ju också göra om man är uppfinningsrik.

Sedan var det dags för dagens bakslag. Ok det var inget farligt, bara vi som blev lite besvikan på vår chef. Det hade nämligen kommit till en regen under morgonen som vår chef tyckte var bra men som varken jag eller mina kollegor tycker var bra. Hon har nämligen infört att det inte ska bli några fler utflykter tillsammans med barnen. Tråkig och konstig regel tycker jag. Ser hon inte vad dessa utflykter ger våra barn. Nej hon ser bara det som en säkerhet att stanna på gården och att det är upp till föräldrarna att ta med barnen på utflykt. Men de föräldrar som inte gör det hur blir det för deras barn. Jag tycker det är en urbota dum regel i alla fall. Jag har då aldrig avarit med om liknande att det ska vara regler för ALLT och det känns verkligen att det är så på denna förskolan. Barnen har ju jätte roligt när de är på utflykt. De lär sig en hel  del med för den deln, så som att, ta med egen matsäck, gå på led, förstå hur man beter sig i trafiken, upplevelser och glädje. Ha kul tillsammans. På utflyker finns det tillfälle för oss att se barnen i en helt annan situation än vanligt, kunna samtala med dom på ett annat sätt mm.
Tänk om man jobbat med teman, vilket är vanligt i förskolan. Temat kanske är bondgården. Hur skulle det vara om man inte åkte och besökte en bondgård, det skulle ju vara jätte konstigt. Jag tror inte att det är alla barn i en storstad som har sett en ko på nära håller eller klappat den.
Våra barn är jätte intresserade av brandkåren, då är det ju ett ypperligt tillfälle att åka till ett brandkårsmusem. Och hur många föräldrar tror ni åker med sina barn till brandkåren eller till en bondgård? inte många tror jag.
Nej denna reglen måste vi se till att den inte genomförs på allvar. Det måste vi diskutera mer om, så här kan det inte vara!!!!!!!

Nu får det vara färdigt skrivet för idag.
Kram alla underbara läsare

/David som hatar SKITREGLER så mycket så han vet kanpp

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till förlängd tjänst!!

2008-10-13 @ 20:14:29
Postat av: TucciT

grattis till din förlängda tjänst.. jag håller med dig.. jäv la skit regel.. de eju sånt barnen tycer är kul ju..

2008-10-13 @ 23:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0