Storsdädning och saknaden av Jennie

Phu...nu är jag ätligen klar med dagens storstädning. Och det har verkligen varit en grundlig städning så nu både ser det snyggt ut och luktar gott. Mycket passande eftersom Emil snart kommer hem och vi får besök om ca 1 timme. Det har tagit hela dagen att städa klart, ok det är förståss jag gick inte upp jätte tidigt och jag har tagit några små korta breaks. Men det tycker jag att man kan få. Det är ju då man orkar städa vidare. Det har dammugits, dammats, sängkläder har bytts och täcke, kuddar och överkast har vädrats påbalkongen. Disken är diskad och spisen är riktigt ordentligt rengjord. Toalätten doftar gott efter alla väldoftande medel och badkaret är rengjort med avkalkningsmedel. Det var behövligt. Alla onödiga saker är undanplockade eller nerpackade. Nu är jag nöjd så här vill jag ha det. Förutom att handtagen på köksskåpen fortfarnade inte är uppsatta.

Nu kom Emil hem...

Ikväll kommer Emils tjejkompis, hennes kille och hans lillebror på besök. Killarna ska på NHL på söndag. Det ska bli trevligt att träffa henne igen. det var så längesedan så jag vet kanppt när det var.

På förmiddagen pratade jag med Jennie. Min allra bästa Jennie som jag älskar och saknar enormt mycket. Och ännu mer nu när jag vet att du har det så jobbigt men det känns ändå skönt att det går åt rätt håll och jag lovar dig att det kommer att bli bra. Vad som händer med oss här i livet det kan man aldrig veta och tur är väl det. Man tror att obehagliga saker inte händer en själv eller sina närmaste som man har kärt, men när man minst anar det så kan den otäcka händelsen stå bakom dörren. Men man ska inte tänka på det utan bara leva livet som det kommer.
Du Jennie betyer allt för mig. Jag kan inte fatta att jag har dig som en av mina allra närmaste vänner. Att vi har funnit varann och fått en vänskap som aldrig kommer att dö ut. Och denna vänskap känns som vi har haft i hela livet ;) För utan dig vet jag inte vad jag skulle göra. Vem ska jag då gå på bio och rosta bröd tillsammans med? Med dig får man sina härsliga skratt som man aldrig kommer att glömma...som när jag är ET i din cykelkorg. Eller det där med Sven Melander hahha gud så dumt. Så dumt så jag nästan har glömt hur det var. Vi måste bara ses snart och få uppleva nya skrattattacker.

Kram
/David som saknar och älskar sin Jennie så mycket så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh, jag kan inte förstå att du skriver så fint om mig :) Tack så mycket för de fina orden och för att du är min vän. Jag vet inte hur jag hade klarat mig utan dig och förstår inte hur jag klarade mig i 20 år utan dig!! Du är en underbar vän som jag tänker på varje dag. Du är fantastiskt snäll och underbart rolig. En vacker dag ska vi bo i samma stad igen, oavsett vilken det blir... Längtar redan! Jag älskar dig och saknar dig massor.



Kram

2008-10-04 @ 22:52:59
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

David.. känner inte du mig? :O haha.. jag måste göra de innan 30.. får panik på o tänka att man ska vara runt 30.. jag personligen tycker de e mkt sent juh.. men mne.. man får se.. man ska intr stressa fram nåt o jag tänker ju inte skaffa de NU..



joda visst har jag vänner som tycker om mig.. verkligen.. men känner mig mkt lätt utanför nu för tiden.. men de e väl för dom e så mkt längre i livet än mig..



Joda visst Erik tycker om mig jätte mkt.. de gör han nog.. men ibland kan jag undra.. blir lätt när man snackar att han bara sitter tyst o inte vill säga nåt :(



Jag älskar dig också David.. O jag skulle gärna komma upp till er i November.. men hur ska jag ha råd me de? Tyvärr.. pengarna finns ju inte o de e så jävla dyrt :/



Kraaam

2008-10-05 @ 10:37:33
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Joda de var en trevlig kväll, lugnt o skönt :)

2008-10-05 @ 11:55:08
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

aw så bra du saknar mig med :) ler..

mjo mene han har redan skärpt till sig en heeel del.. var som o snacka me en annan person förrut när vi pratade i telefonen.. helt underbart :) Hoppas bara de håller i sig.. o han hör av sig mer självmant nu o skickar mess o så :) O svarar på allt man säger i telfonen o aa.. de e mkr bättre redan.. känns kanon bra :) Jag e ju så kär så ill inget ska hända ju... Kram

2008-10-06 @ 21:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0