Låt Den Rätte Komma In...bra film men med störig publik och konstigt system

Ikväll har jag och Emil varit på bio och sett Låt Den Rätte Komma In, den nya svenska filmen av Daniel Alfredsson. Jag har sett fram emot denna filmen en längre tid nu och så äntligen var det dags. Jag har läst boken men det var mycket länge sedan så jag kommer inte ihåg den jätteväl. Filmen var bra tycker jag men boken är ju läskigare. Skådespelarna gör en bra insats särskilt de två unga som poträterar Oskar och Eli.


Men det är nog inte filmen som är det starkaste minnet från det biobesöket ikväll...tyvärr. Vi var väldigt tidiga in i salongen eftersom vi hade tagit fel på tiden. Sedan när vi väl sitter där så märker man ju ganska snabbt vilka som tänker se filmen. Längst bak sitter två unga tjejer, pratar högt och skrattar, det är väl ok så länge filmen inte ha börjat. Men så till slutt så blir det mörkt och filmen börjar. Början är speciell så alla är tysta och förväntansfulle. Men då är det ju flera ungdomar i salongen som pratar, fnissar mm. Någon Hysschar för att få tyst på dem. Vilket inte hjälper. En äldre tjej säger -håll tjäften och de finissar bara ännu mer. Jag blir bara mer och mer irriterad. Då reser sig en man framför mig sakta upp, vänder sig bakåt och med en mörk röst ropar eller skriker -håll tjäften!!! Det blir knäpp tyst i salongen och man kan titta på filmen i lung och ro. Tack! Men mitt i filen så kommer en vakt och de två tjejerna längst bak får snällt följa med ut. Vi antar att de har varit störande men inte så jag har hört. Men jag tycker att det är rätt att man åker ut om man stör. Troligtvis har någon som har suttit nära dem gått ut och sagt till, bra!

Men det var inte allt. Filmen skulle börja kl 18.50 men efter all reklam så var kl 19.10 då själva filmen började. Detta tycker båda jag och Emil var dåligt. När filmen var slut stannde vi till och pratade med en vakt och sa som det var att den hade startat tjugo minuter för sent. Men då låg det till så att på SF på Heron City i Stockholm så är det reklamen som startar på utsatt tid, alltså den tiden som står på biljetten och på internet. Meningen med det är att man ska ha tid att köpa popcorn innan filmen börjar. Detta tycker jag låter urbota dumt. Varför inte starta reklamen tidigare eller ange en annan starttid som stämmer. Det är väl ändå filemen man går dig för att se INTE reklamen! Det är i alla fall därför jag går på bio...eller? Konstigt system som borde ändras. Får ringa SF kundcervis.

Kram
/Davis som är så irriterad på SF så han vet kanppt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0