Trånga stövlar...

Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han skall gå ut.
De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget.
När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar:
- De sitter på fel fot!

Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter fel.
Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börja om med en superansträgning för att få på dem igen.
Då säger Oscar:
- Det är inte mina stövlar!

Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick.
- Ok, säger hon, vi tar av dem då! Och sätter igång med samma träning som tidigare.
- Varför sa du inte det tidigare? frågar hon när hon är klar.
Oscar svarar då:
- Det är inte mina stövlar, det är brorsans, men mamma ville att jag skulle ha dem!

Fröken börjar gråta och, mycket behärskad fast bestämd, sätter hon på stövlarna för tredje gången.

Sedan lyfter hon upp Oscar, sätter på honom jackan, mössa och halsduk och frågar:
- Var är dina vantar?

- Jag la dem i stövlarna!

Denna histora fick jag på jobbet idag och jag tycker bara att den är så rolig.

Kram
/David som skrattade så mycket så han vet knappt när jag läste den

Kommentarer
Postat av: TucciT

hahahahahahahahahah nu fick jag mig ett gott skratt :P

haha.... den var bra

2008-10-01 @ 17:56:17
Postat av: Sia

Kikar bara in :)

2008-10-02 @ 14:48:20
URL: http://shinesia.blogg.se/
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Aw tack :) jag e också glad att de e Erik o jag <3



aaa man får räkna dagarna för jag sakner er alla tre så himla mkt :)

2008-10-02 @ 19:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0