Skansen en härlig höstdag med jobbet

Idag har vi då varit på skansen med barnen och vi har haft en fantastisk dag med strålande sol. Igår var man mer än orolig för att det skulle bli en kall och regnig dag på skansen men vädret var på vår sida. Vi hade många föräldrar men även nån momor med oss på vår utflykt och det är jag tacksam för nu i efterhand. Det är alltid bra med några extra ögon. Nu kunde man ägna sig åt de barn som inte hade någon nära vuxen med sig.
Många djur såg vi, lemurer, kor, tranor, ekorrar, rävar, renar och älgar för att nämna några. Men så klart var ju björnarna bärst eftersom våra barn går på avdelningen björnen. Och med på vår vandring hade vi även några hönor som dök upp lite då och då särskilt när vi skulle äta. Påfåglarna var ståtliga med sina fina utsträckta stjärtar. Men allra roligas hade barnen nog när de lekte under en väderkvarn. Som de skrek och skrattade.
Nu efter en lång dag har i alla fall jag ont i fötterna och detta kommer sent bli en dag att glömma för båda mig och barnen.





Kram
/David som är så nöjd med skansen så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT

ni verkar haft en härlig dag :) jag vill me dit nån gång kraam

2008-10-02 @ 20:17:37
Postat av: Linda

Härlig höstbild på hönorna! Vilken dag ni har haft!

Många kramar från Linda som också vill bo i Stockholm!!!!

2008-10-02 @ 20:37:50
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

hej du :)

jaa idol e ju böst :) haha.. jo jag ser uttagningarna men inte när jag ska jobba.. de klarar jag inte-...

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ du e INTE lik honom haha.. han e ju ful o ser konstig ut.. hahahaha

2008-10-03 @ 13:51:42
Postat av: Frida

Ja vi hade verkligen en helt fantastisk dag David!!! Och tänk vad bra och gott det var att äta lunchen med händerna!!! hi hi hi... Tack för att jag har Dig som kollega!! STOOOOR kram Frida

2008-10-05 @ 20:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0