Snön Den Bara VRÄKER Ner...

...och det är faktiskt riktigt mysigt. Även om jag tycker att vinterns första snö kom redan nu så är det faktiskt jelt ok. Det lyser upp den mörka och trista vardagen och allt känns helt plötsligt så mysigt. Bara det är vitt till jul så är jag nöjd. jag börjar känna lite julstämning och det är ju mindre än en vecka till 1:a advent. Mysigt!!!





Igår varnade de att det var tarfikkaos i stockholm men det märkte då inte vi av när vi kom hem igår kväll. Visst det var lite moddigt på de små vägarna men inte mer än att man kunde ta sig fram.
Idag däremot kan man ju prata om snökaos. Det har snöat i princip hela dagen. På mogoren blåste det även så vi höll oss inne på morgonen. Men efter lunch tog vi på oss tjocka kläder, mössan sattes på huvudet och vantarna träddes på händena sedan var vi redo att möta snön. Det gjordes snöbollar, åktes stjärtlapp, brottades i snön mm och det var super kul. Det snaöde och det var härligt.
När jag på eftermiddagen skulle åka hem vräkte snön ner så man kunde knappt se vart vägen ledde. Men kör man bara försiktigt så kommer man alltid hem och det gjorde jag. Och det gjorde de flesta för det var inga problem på vägarna heller. Det svåra var att hitta en perkeringsplats för de hade ju åkt med plogbilen och skottat igen alla parkeringsplatser längs gatan. Men till slut på mitt andra varv hittade jag en. Ska bli intressant att se om man kommer ut med bilen igen eller om den är igen skottad. Massor av snö har det även lagt sig på vår ballong. Attans att vi inte har hunnit ta in utemöblerna.




Nu sitter jag här i en varm lägenhet och ska snart fixa lite vara mackor. Mmmmm så gott.


Kram kram
/David som känner julstämning så mycket så jag vet kanppt.


Kommentarer
Postat av: Linda J

Härligt med vinter! I natt fick vi mycket snö här i Jönköping också.

2008-11-25 @ 20:57:35
Postat av: TucciT

oh vad mys.. vill me ha sådär mkt sö o de ju :) hihi.. japp snart första advent.. då får man julpynta va? ;)

2008-11-26 @ 18:08:56
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Tack david.. de e skötn o vara hemma men smärtan e verkligen inge skön.. trodde de skulle vara bättre när jag vaknade idag men ikke.. o jag som vill hem o julpynta :O

2008-11-27 @ 12:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0