Duktiga vi

Hej alla där ute!
Då var det redan söndag, men än är inte dagen slut som tur är. Och jag och Emil har hunnit med en hel den nu på förmiddagn. Under tiden Emil badade Irma, som inte alls tycker att det är något kul att bli ren på det sätten så har jag städat. Har dammat noga i sovrummet för jag vet inte vad det är med de möblerna? de drar verkligen till sig en massa damm och smuts. Dammsugit överallt och ordnat till det i bokhyllan så alla böcker får plats så nu känner jag mig nöjd. Nu ska bara några kartonger som står utanför dörren ner i förrådet så är det klart. Vi har helt enkelt varit så duktiga idag, passar ju bra med städdag när vädret är som det är idag. Regnit och trist.

Det är visst vissa som undrar vad JAG hade på mig på 80-tals festen. Så det får jag väl ta att berätta då. Det blev väl inte jätte 80-tal men jag gjorde mitt bästa av det jag hade hemma för jag ville inte gå å handla något nytt bara till det. Det blev i alla fall mina oranga tajta byxor, till det en rutig färgglag skjirta som jag knöt upp. På fötterna hade jag vita tubsockor som jag hade stoppat in byxbenen i. Håret punkade jag till så det typ blev tuppkam. Vet inte om det var så 80-tal det får ni avgöra.

Hur resten av dagen ser ut vet jag inte. Emil är ju inte så pigg så vi blir väl hemma. Skulle vilja till IKEA men vi får se. Det bli hallon/fläder paj till fikat i eftermiddag i alla fall. Det ska bli gott.

Tack och hej.
/David som är så nöjd med sig och Emil idag så han vet kanppt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0