Prat prat prat...shopping och en massa skratt

Igår var en härligt trevlig och mysig dag som gick i humorns tecken tillsammans med Emil och hans släkt.

Vi är nu i Malmö och bor i Emils morbror Jonas lägenhet. Han är så snäll som låter oss bo här så vi slipper bo på hotell eller hos emils mormor och morfar. Visst hade vi kunnat bo hos dom oxå men nej inte i längden då hade mina öron trillat av efter två dagar. Emils släkt är nämligen av den graden att de pratar oavbrutet typ. Inget illa menat men det kan bli lite för mycket till slut. Har nog aldrig träffat någon som vill så väl, som emils mormor, men som kan prata sönder vilka öron som helst. Ett intressant senarioe skulle ju vara att få gå på släktträff med Emil. Skulle man klarar det? ja klart man skulle men man skulle nog inte få en syl i vädret haha...

Nej nu åter till gårdagen...
jag och Emil gick på stan på förmiddagen och det handlades en hel del på REA faktiskt det var kul. Hittade Två töjor och ett par skor. Ett ljus som passar till våra gardinter i tv rummet och en stolsdyna, som är brun med vita prickar som vi ska ha till våra utemöbler på vår balkong. Kruxet är bara att det fanns bara en men vi hoppas på att det finns en likadan i en annan affär. Så det var en lyckad shoppingrunda. 

Det blev ett besök hos Emils moster på eftermiddagen. Hon bjöd på kalopps och färskpotatis. Vi pratade skit men även några djupa samtal om man ska ska skaffa barn och hur man då vill göra i så fall mm. det är ju inte det lättaste som homosexuellt par.

Dagen avslutades med ett besök på Fredriksdalsteatern där vi tittade på Eva rydberg i "Rabalder i Ramlösa". Det är andra året i rad som jag och Emil är där men denna gången fick vi med oss Emils mormor och morfar också, det var mycket trevligt och de uppskattade det oerhört mycket. Under föreställningens gång blev det många härliga skratt. Och med mitt skratt som hörs över alla andra så fick man en del blickar från de som satt framför men vad gör det, det bjuder jag på. Jag tycker i alla fall att Eva Rydberg är en fantastisk komiker och skådespelare som jag hoppas att man får se mer av fram över.

Tack för en trevlig dag!
/David vars öron kanske snart trillar av men vad gör det jag tycker om Emils släkt så mycket så jag vet knappt

Kommentarer
Postat av: Emil Adén

Ja jag vet, vi är väldigt duktiga på att prata i släkten! ;) Det enda som är riktigt bra med det är att vi lärt oss sen vi var små att prata med någon och samtidigt lyssna på vad de andra säger så vi kan kasta oss in i nästa konversation. De ändras ju som du märkt radikalt från ämne till ämne ganska snabbt. Kul att du har skoj, det har jag också!

Puss

2008-06-26 @ 10:14:26
URL: http://redlime.blogsome.com
Postat av: TucciT

Ni verkar ha de helt underbart.. jag vill också vara där.. men här sitter man ensam hemma istället.. kiuden hängt med egetnligen för dag har jag inte kunnat jobba ändå.. så varit hemma.. haha aa vpr släkt e bra på o prata.. så fattar egetnligen inte varför jag e så blyg o tyst? hahah.. jag e en typ för mig själv :P Mormor o morfar e dom bästa.. men aaa dom kan snacka :P kram

2008-06-26 @ 18:21:15
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: Linda

Tycker det låter som om du klarade dig från att bli sjuk! Skönt! Hoppas ni får lika trevligt resten av vistelsen i Skåne.

Nu börjar äntligen min semester. Helt underbart!

Kram Linda

2008-06-26 @ 19:15:01
Postat av: Linda

Tycker det låter som om du inte blev sjuk. Skönt!

Hoppas ni får det lika trevligt resten av vistelsen i Skåne!

NU börjar min semester. Helt underbart!

Ciao

2008-06-26 @ 19:21:00
Postat av: Linda

Igår ville min första kommentar inte komma med, så jag försökte en gång till, men det funkade inte andra gången heller. Trodde jag! IDAG finns BÅDA kommentarerna med! Så det kan bli.

Semester och sovmorgon är skönt!

Kram

2008-06-27 @ 08:56:23
Postat av: David

Hihi ja så det kan bli ibland :)

Ja visst är det skönt jag bara njuter!



ha det gott syrran

kram

2008-06-27 @ 09:11:01
URL: http://lilldavid.bloggg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0