Ensam är stark

Då var det midsommardagen idag då. Undrar vad som kommer att hända idag...när det bara REGNAR :( Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg då vi måste skriva lite om gårdagen.
Någon röjarfest blev det aldrig och det är jag glad för. Det började trevligt och lugnt med midsommarmat...sill, färskpotatis, ägg, gräddfil med gräslök...och lite annat serverades hos ett par kompisar till Emils föräldrar. Det var gudomligt gott. Eftersom man blev så mätt orkade man inte äta några jordgbbar direkt efteråt men de kom ganska snabbt fram. De var så goda och man var ju bara tvungen att ha socker på, då blir det ännu bättre. Till dom röda gubbarna serverades det OVISPAD grädde det var ju mindre roligt men det gick ganska bra det med. Alla har vi olika sätt och smak när man äter gubbarna. Jag har alltid vispad grädde och där kan min mamma hålla med mig om att det är det godaste.

Framåt kvällen bar det av till festen med ungdommarna eller yngre vuxna i alla fall. Vi välkomnades av vår vän kalle som då var riktigt på lyset men så trevlig och glad att se oss. Jag tycker kalle är så himla trevlig, snäll, snygg och charmig. Sedan läser han ju till lärare...precis som jag är...så då får man ju ett pluss i kanten. Jag fick fort en öl i handen för att komma ikapp...emil körde. Men ikapp kom jag aldrg, är inte så glad i öl. Gasolgrillen tändes och det var dags för att grillla vårt fina kött vi hade med oss. Men vilken tid det tog. Trode aldrig att det skulle bli klart. Under tiden hann vi spela Nintendo wii. Det hade jag aldrig provat och det var väl sådär faktiskt. har fört så mycket om det men nej det var inte in grej. Vi spelade bowling och jag kom sist. jaja allt är inte å vinna. Nu är köttet klar och potatissalladen ställdes fram och det var dags för att äta. MMM så gott...eller ja om köttet hade varit klart ja, men det var lite för rött för vår smak så det va bara att lägga det på grillen igen. Men till slut var det bra och man kunde äta igen.

kvällen skulle även innehålla lite sällskapsspel. Vi spelare resespelet "när och fjärran" jag var i lag med Therese och var ladda men efter bara ett litet tag så var hon tvungen att gå för hon skulle jobba dagen efter :(  Ja då blev jag ensam och alla andra var två. Men men man ska inte ge upp för det. Spelt gick ut på att svara på frågor om alla världsdelar. Jag klarade fråga efter fråga och kännde mig så duktig...även om det var en hel del tur men det behöver vi ju inte lotsas om ;) jag tog hem spelet. Det är jag stolt över...ENSAM ÄR STARK helt enkelt.

Ha en fortsatt trevlig helg!
/david som är så stark så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter som en lyckad midsommarafton! Nu har regnet kommit hit till Jönköping också. Kom även några skurar igår OCH hagel.

Kram Linda

2008-06-21 @ 10:56:11
Postat av: TucciT

Haha aa taskig jag är som lämnar dig sådär.. men leget tessan o co vann tydligen :) jag får väl ta åt mig liten del av vinsdten då ;) hihi.. Trevlig kv'll fast alla tårar.. kram

2008-06-21 @ 13:57:34
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: TucciT

Du har blivit utmanad i min blogg :)

2008-06-22 @ 10:18:29
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: Anneli

Du är en hejare på spel!

Låter som en väldigt trevlig midsommar:-D

2008-07-04 @ 12:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0