Älskar min familj så mycket!!

Jag flyttade hit till stockholm den 20 April 2008, jag såg fram emot det. Att få börja på ett nytt jobb, lära känna en ny stad, träffa nya människor...ja utvecklas helt enkelt.
Mina föräldrar har varit här uppe en helg å sett hur jag har det, det var himla trevligt. Och mina systrar hjälpte mig att flytta så de vet också hur jag har det här uppe.

För snart två veckor sedan var jag för första gången nera i Jönköping igen efter flytten. Det var jätte trevligt att få komma dit igen å träffa alla. Det fall in sig så bra att det var kalas den helgen för mitt syskonbarn Ida som fyller 6 år. Då fick man tillfälle att träffa alla. Första mötet med min syster Karin var jobbigt fast kul. När vi kramades så började vi båda två nästan att gråta. Det var känsligt. Det hade blivit glädjetårar. Det var några timmar som var jätte trevliga och vi hade mysigt och roligt ihop.
Men så kom det då det var dags att åka hem. Det blev många långa och hårda kramar. Först i bilen hem med Emil så slog det mig hur mycket jag älskar min familj!!! jag hade inte tänkt så mycket på det under tiden man bodde i stockhom för då var man mitt uppe i allt nytt. Det var jätte jobbigt under den resan hem. Det fälldes tår efter tår. Jag har nog aldrig tidigare sakt de orden "jag älskar er" till min famil. Men det ska jag ändra på nu.

Mamma du finns alltid där för mig. Bjuder hem mig på söndagsmiddag och maten smakar alltid så gott.
Pappa du är alltid så generös och hjälpsam.
Linda man kan prata med om allt och som har stöttat mig genom kärlek, skola och flytt mm.
Karin Som har stöttat mig genom allt. som har de bästa barnen att vara barnvakt åt när ingen annan kan eller vill. Jag gör det med glädje. Blir glad å rörd när du sa -vad skulle vi gjort utan dig...du har alltid ställt upp.
Mormor som är min förebild i livet. Som lagar de godaste köttbullarna och dit man alltid e välkommen.
Morfar som är ett geni på kortspel och som säljer sin bil till mig.
Lasse som låter mig vara den jag är och som är världens bästa pappa för det är du verkligen.
Henrik som säger -coolt när jag kom ut och som har hjälpt mig genom högskolan.
Alva som alltid är så snäll och duktig och som jag är fadder åt.
Ida  som har det mest smittande skarattet.
Oskar som säger -David kommer...nä säger karin...jo David kommer och lägger huvudet på sne när han undrar om jag kommer på Lindas kalas.
Farmor och farfar som tidigt gick bort men som fortfarande finns i mina minnen. Farmor som lät mig diska ren disk för jag tyckte det var kul. Farfar som alltid drack mjölk med lingon.

Tack för att ni finns i mitt liv och jag älskar er alla så mycket.

/David som älskar sin famils så mycket så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT

SÅ himla gulligt skrivet... antar de lär bli tårar här också sen när emil flyttar helt o hållet o inte kommer hem sådär om helgerna.. men jag kommer upp i sommar iaf.. Kram på dej vännen

2008-06-17 @ 18:22:30
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: Emil Adén

Hejsan älsklingen!

Jag vet hur mycket din familj betyder för dig och jag är säker på att de också vet det! Kul att du börjat blogga och visst är det skönt att få skriva av sig? ;)

Puss och kram så hörs vi senare!

Emil

2008-06-18 @ 11:47:25
URL: http://redlime.blogsome.com/
Postat av: TucciT

Hej.. javisst ltie skillnad e de nog.. haha kan säga så mkt som att du har fel fel fel du också ;)

2008-06-18 @ 21:18:28
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: Karin

underbara härlga bror vad jag älskar dej ! kram

2008-07-02 @ 21:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0