Lägenhetsbyte...

Nu är jag inne på min sista semster vecka. Det är med blandade känslor som jag tänker på att gå tillbaka till jobbet igen efter fyra veckor. Jag skulle lätt kunna ha många fler veckor att bara vara ledig på och ta dagen som den kommer, vara upp så länge man vill utan att tänka på att man måste gå upp en viss tid nästa dag. sova länge på morgonen, inte känna några krav, bara slappa och ha det skönt. Med sedan finns det något någonstans inom mig som vill komma tillbaka. Men kanske inte just nu, känslan handlar mer om i höst när man får börja jobba med en ny barngrupp, med ett stabilt arbetslag och i en stuga där allt gammalt groll ligger bakom en och alla ser framåt mot något positivt och roligt. En hösttermin fylld med glädje och en massa skratt och känslan att feta att man ger framtidens vuxna en bra grund att stå på.

Imorgon bär det av till Jönköping igen. Några dagar i staden vid vättern tillsammans med Emil, föräldrarna, morföräldarna och bästa vänner kommer att bli kanon. Vi ska bo i syrrans och ehnnes mans lägenhet medan dem kommer att bo i våran här i Stockholm. Detta är ett jätte bra byte för båda parter. De får kattavakt, liksom vi. de får komma upp till storsaten och gå på jazzfestival medan vi kommer ner till mina hemtrakter för att träffa nära och kära vilket inte kan ske allt för ofta annars.
På Onsdag, imorgon alltså är vi bjudna på lunch hemma hos mormor och morfar. Världens bästa morföräldrar. Älskar er så otroligt mycket. Vad det bjuds på vet jag inte än men man kan ju hoppas på att Emil får smaka på de berömda köttbullaran. Sedan blir det väl ett parti plump med får vi hoppas. Källen kommer ägnas tillsammans med mina föräldrar. det är i stort sätt enda tillfället för att ses p.g.a att de jobbar eller så är jag upptagen.
Torsdagen kommer att tillbringas med min kära vän Anneli. Min älskade Anneli. Det var ett bra tag sedan vi träffades så nu är det äntligen dags. På kvällen blir det middag ute på någon restaurang, då kommer även Jessica som jag lärde känna under högskolan, hon e så rolig och Emil. Kanske att det kommer någon mer, då blir det en överraskning.
Fredagen är inte planerad än vilket är skönt. Kan bara ta det lungt för att sedan åka hem till Stockholm igen.

Idag har jag städat, dammsugit och gjort det lite snyggt nu när någon annan ska bo här. Ska väl iväg och handla lite sedan med. Skulle gäran bjuda Emil på lunch idag ute på något trevligt ställe, får väl se vad han orkar. Han ligger för tillfället och vilar i sängen för han är förkyld.

På återseende
/David som ska vara kattavakt åt Strindberg så mycket så han vet kanppt

Kommentarer
Postat av: Linda

Ser verkligen fram emot att tillbringa några sommardagar i Stockholm, se lägenheten renoverad och möblerad, Jazzfestivalen på torsdag, långpromenad på Djurgården, fika på Rosendal, Chokladfabriken, fotoutställning i Konserthuset, restaurang Caffè Nero, massor av shopping OCH att få träffa Irma och Wera för första gången!

2008-07-15 @ 14:56:41
Postat av: Emil Adén

Jag är ledsen älskling att jag inte orkade med någon lunch ute idag. Det hade varit jättetrevligt, men jag är helt slut. Jag bara hatar att vara sjuk och jag blir så otroligt tråkigt sällskap! :(

Jag hoppas det är bättre imorgon, vill ju vara pigg när jag är med dig i Jönköping. Stor kram och puss

2008-07-15 @ 18:43:24
URL: http://redlime.blogsome.com
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Haha jaa de var en trevlig kväll.. ler.. då ska du lsa allt jag skrivit om gårdagens kväll nu :) haha.. sikken natt alltså :P

haha nee hem till nybro går jag inte från örsjö mitt i natten :P haha..



uscha da stackarn.. hoppas han blir frisk snart..

oh de lät gott med tekakor :)



kram kram

2008-07-16 @ 17:52:20
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: TucciT

haha de låter som ni sja ha en trevlig vecka :) hoppas ni får de super bra.. nu e de bara en vecka kvar o jag längtar.. så mkt så jag vet knappt ;) haha



Kram

2008-07-16 @ 17:56:44
URL: http://tuccit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0