Lite städing...fjolljolle och svarttaxi

Då var det måndag igen då och ute smattrar regnet mot förnsterrutan och det känns bara trist. Skulle helst bara dra täcket över huvudet och ligga där tills solen kmmer fram igen men det funkar ju inte man måste ju göra nytta och vara glad trots att vädret är piss...det var ett passande ord för dagens väder...PISS.

Vi har än så länge hunnit med en hel del idag. Jag har dammsugit, diskat, plockat och gjort det någorlunda snyggt nu när Emils pappa och morfar kommer snart. Man vill ju inte ha det allt för stökigt omkring sig när man får besök. Jag vill ha det snyggt och inte en massa saker som ligger framme överallt. Emil ska börja sortera i alla kartonger som inte e uppackade än så att vi blir av med dom de tar ju sån plats.

Igår var vi ju som ni vet ute på partaj igen, på Patricia. Det är en båt och det var mysigt att vara på en båt. Läckert att man lätt kan gå ut och ta lite luft. Men annars var det faktiskt ingen höjdare. Det tyckte inte Emil heller, han som har varit där innan tyckte inte alls det var lika kul som vanligt. Men det beror nog på att folk sparar sina pengar till PRIDE i stället...klokt. Då kommer det säkert att bli mer drag på fjolljollen som någon kallade den ;) Men vi hade ändå trevligt vi som var där. När vi som mest står och dansar till schlager kommer det fram två tjejer och börjar dansa med oss vilket var trevligt. Den ena började prata med Emil eller flörta med honom inte vet jag. Men sen fattade hon att jag och Emil var ett par å då blev hon generad. Hon sade sedan att vi...jag och Emil var det sötaste paret på båten :) kul att höra. Men det komiska var att de inte visste var Patricia var för ställe när de gick på båten. De hade frågat någon på stan var man kan festa en Söndag. Då hade någon svarat Patricia och de hade gått dit utan att veta att det var en gayklubb. Lite komiskt men de hade inga förutfattde meningar untan gick glatt in och dansade loss. 
Enligt vissa är gayklubbar de bästa party och dans ställerna som man kan tänka sig när man ska festa. Det kan jag nog hålla med om. Musiken är bättre, stämmningen e på topp och man känner sig inte uttittad. Och alla går dit homosexuella som straighta...kul.

När vi väl skulle åka hem så hade tunnelbanan stängt så då stog vi där som två fån och undrade hur vi skulle komma hem. Enligt tidtabbeln skulle det gå en tunnelbana vid den tiden men men inte denna kväll. Då kommer en man fram...en äldre man och frågar om vi behövde en taxi. Det skulle kosta 150 spänn hem till Hammarbyhöjden. Lite dyrt tyckte jag så jag prutade ner till 100 spänn. Han ville ha 120 kr men då sa jag nej då går vi hem i stället vilket ledde till att han gav med sig..smart jag e ibland :)
Men nu föll det sig så att detta var en svarttaxi men men vi tog den endå. Lite farligt kanske i vissa ögon men men. Han körde oss hem och jag somnade gott i min mjuka säng bredvid hjärtat.

Kram
/David som hatar pissvädret idag så mycket så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Anneli

Ha ha ha ha ha......

Fjolljollen....

Ha ha ha ha ....

Du är för go! Jag vill också gå på rolig fest på Fjolljollen med dig!!!!!!!!!!!

Längtar snart ihjäl mig tills vi ses!

PUSSAR & KRAMAR

2008-07-07 @ 20:09:09
Postat av: TucciT

hahaha fjulljollen.. de var kul namn :D hahaha

låter som ni haft en rolig kväll haha.. min kväll igår var rolig :P hahha.. jag läängtar så tills vi ses.. vi ska göra sthlm osäkert :D nehe iväg o träna nu

ha de gott

hälsa bror min

kram

2008-07-08 @ 10:33:17
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: Emil Adén

Ja det var inte mycket folk där, men det var ändå ok stämning. Det var bra mycket mer drag i Fredags, men då vart jag bakis istället. :S

Så glad att jag har dig. Puss på dig mitt lilla penntroll! ;)

2008-07-09 @ 10:09:04
URL: http://redlime.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0