Å Jag Kallar Henne Tess...

Då var Pride 2008 igång på allvar nu då! Massa människor som är glada, vänliga och lyckliga samlas på ett och samma ställe för att festa, umgås, ha trevligt och bara får vara dem de är. Detta ställe kallsa Pride Park. I eftermiddag/kväll är det schlager tema vilket vi alla ser fram emot. Hoppas att det kommer många bra artister.

Igår gick jag och Fredrik runt i Pride Park medan Emil fortfarande jobbade. Vi sanckade, drack och hade jätte trevligt. Det finns en hel del tält att besöka på området så det var vad vi gjorde. Det var väl inte jätte många intressanta tält men men. Vi kom i alla fall till boktält, där ville jag kolla så vi gick in men det tog inte lång tid innan olyckan var framme. När jag gick där med min öl i ena handen och tittade och läste så plötsligt när jag skulle titta på en bok så råkade jag hälla ut halva ölern på en massa böcker. vilken chock.jag bara stod och tittade. Men som tur var stod ingen nära, förutom Fredrik. Så ingen såg något...hoppas jag. Jag gick snabbt ut samtidigt som jag asgarvade.
Senare kom Emil och gjorde oss sällskap och vi gick en runda till. Stannde och lyssnade på underhållningen. Sedan var det hemdags för vissa men inte för mig och Fredrik vi hade bestämt att gå till fjolljollen. Afrodote skulle ju uppträda, det får man inte misssa.

Väl på båten så missade vi ju förståss Afrodite men vi kom precis lagom till extra nummret, Aqua Playa och Never Let It Go. Skyhög stämmning var det. Träffade några välbekanta ansikten annars var det lungt. Träffade b.l.a en kollga. Hon var så glad och pigg och blev glad att se mig.

Under hela dagen och kvällen saknade jag och Fredrik vår kära Therese....Å Jag Kallar Henne Tess ;) Men hon hade ju fullt upp med sin date. Vilket jag unnar henne. Hon verkar så glad och lycklig. Nu ser jag fram emot att få träffa honom. Har hört från en säker källa att han e jätte gullig och trevlig. Man måste ju vara med och godkänna honom ;)

Nu måste jag bara komma med en liten gullig händelse som skedde på jobbet igår. Har ju fått för vana att skriva några rader som barn har sagt. Dels blir det som ett minna för mig men också kanske något gulligt för andra att läsa. Att det faktiskt kan vara helt underbart att jobba på en förskola.
Jag byter blöja på en liten kille som är två år. När han ligger där på skötbordet så pratar man ju och busar lite för att göra situationen lite rolig för honom. Vem vet hur han känner när någon okänd byter blöja på honom. På väggen sitter en bild på Bamse den tycker han e rolig och han börjar prata om bamse. -Honung, säger killen. -Ja honung det blir Bamse stark av säger jag. Jag frågar -Är du stark? han svarar, -Nej, jag e inte stark, jag e glad.
Det tycker jag var gulligt. Det är sådana situationen när barn säger något roligt eller fyndigt som man kommer ihåg. Efter det blöjbytet var killen som en svans efter mig...hihi

Nu ska jag fixa lite frukost.

Ha det underbart i solen!
/David som är så glad så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT

aw sikken gullig pojke du bytte blöja på ;) hihi..

mjo du har fått godkänna min dejt nu o alla säger han e mer än godkänd ju hahha.. tuir de :P

2008-08-05 @ 12:13:47
URL: http://tuccit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0