Första dagen på jobbet efter semestern

Då var semestern slut. Dags att ställa klockan. Börja jobba igen. Komma in i rutiner. Hinna tröttna på jobbet och undra om man verkligen ska orka jobba med detta hela livet men lika snabbt tänka att gud vad kul jobb jag har.

Men det blev minst sagt en mjukstart första dagen på jobbet efter semestern...skönt. Kommer till förskolan där jag jobbar, det har bara hunnit komma två barn och fler verkar det inte bli på hela dagen. Vi är tre personal så vi lär nog klara oss. Efter några timmar trillar det in två barn till, inte för att det gör något det är bara roligt med lite fler barn och lite med liv och rörelse. Men de kan väl hålla tiden.

Vi är ute på gården. Barnen cyklar. En pojke på tre år kommer fram och sätter sig bredvid mig och vi pratar.
Han påpekar att jag inte har shorts på mig idag vilket han har.
-Nej, jag tycker det var lite kallt idag och så kanske det blir regn idag, svarar jag.
-Tror du det kommer att åska idag, frågar pojken.
-Det vet jag inte, tror inte det, svarar jag.
-Då kan man få åska i huvudet,  säger pojken.
-Ja, en blix kan man få i huvudet, påpekar jag.
Pojken säger, -Då får man ta ett plåster.
-Ja det får  man och så mår man nog inte så bra och måste åka till sjukhustet, svara jag.
-Nicke Nyfiken har åkt till sjukuset en gång. Han hade en kloss i magen, berättar pojken.
-ojoj. säger jag
Jag frågar, -Fick han ut den då?
Nej, den fick ligga där inne och vila, svarar pojken.
Pojken berättar vidare, -Jag äter inte klossar för det går inte att tugga. Jag äter bara mat, glass och godis.
-Det är bra att det regnar då får blommorna vatten, säger pojken plötsigt.

jag skickade hem båda mina kollegor tidigare än de skulle idag för det var så lite barn. Det tycker inte ajg är mer ärn rätt det är ju ändå sommar och mna ska passa på att göra så när det fungerar. Hoppas nu att det gör detssam mot mig i veckan så jag också kan komma hem lite tidigare en dag,

Kram
/Davis som har haft en sån första dag på jobbet efter semestern så han vet knappt


Kommentarer
Postat av: Emil Adén

Det låter som en lugn och skön dag på jobbet! Synd bara att du fick gå hem i regnet! Nu sitter jag här själv i soffan och tittar på Queer as folk, den serien måste du bara se! :)

Kram kram

2008-07-21 @ 23:03:34
URL: http://redlime.blogsome.com
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Aw tackar :) hehe mjo dine juh slut nu. men men.. inte mkt o göra åt..

aaa nu e äntlugen den veckan här.. men blev himla besviken när jag såg att de inte e förens på torsdag jag åke.. men men bara två dagar kvar :) lovely.. kram

2008-07-22 @ 10:26:55
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Haha jag är de va? :P ler..

haha mjo men roligare o komma hem till ett rent ställe ;) haha...



ska jag ägna mig åt Erik tycker du? ;) haha de gör jag..



mjo jag hoppas också att han kommer till sthlm.. men vi får som sagt se :)



Kram Kram saknar dej

2008-07-23 @ 17:12:16
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

haha japp TVÅ resväskor.. men dom e små hahaha-.. :P

jadu man vet aldrg hur länge jag stannar ;) kanske stannar längre ;) vem vet :P hihii...

aaa bra duy saknar mig me ananrs skulle du få.. :P haha.. näe da..

jaså ses vi inatt? e du vaken då? :O

Kram

2008-07-24 @ 17:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0