Nåja. Vad är väl en bal på slottet?

Idag har varkligen varit en arbetsam dag. Nu vet jag hur askungen känner sig och hur hon har det om dagarna när hon hela tiden blir tillsagd att göra en massa saker...städa, diska, laga mat utan någon vila alls.
Nu har inte min dag varit riktigt så illa men jag har arbetat hårt men på egen begäran så jag ska inte klaga på att någon har sagt till mig att göra allt.

Det började med en härlig frukost som faktisk inte jag fixade. Sedan var det bara att sätta igång att städa lägenheten. Började i sovrummet, bytte sängkläder...så ikväll kommer det känns nytt och frächt när man lägger sig. Dammade av alla ytor och sprayade så det luktade gott, sedan var det bara att dammsuga golven. Fortsatte ut i hallen, köket och tv rummet. Skönt nu kan man ta emot Killens föräldrar utan att känna att det ser ut som hej kom och hjälp.

Eftersom jag hade tagit med mig rabarber från mamma så var jag ju tvungen att göra något med dom. tanken var att det skulle bli rabarberpaj. Jag satte igång och började baka. Sköljde rabarberna och skar dem i minder bitar, lade dem i en form och sockrade rejält. Upptäckte att det inte var tillräckligt med rabarber så då beslutade jag att åka och handla innan jag bakar klart, och hoppas att det finns rabarber på Willys. Skulle i vilket fall handla idag. Fixade snabbt iordning mig och tog bilen till Sikla köpcentrum. Med inköpslistan i högstahugg, som var ganska full, gick jag kors och tvärs med den röda korgen i handen inne på Willys för att hitta alla saker som stog på lappen. Det är inte jätte enkelt att hitta där inne när man inte är van vid affären. Väl tillbaka i bilen igen höll jag på att bryta av bilnyckeln. Den böjdes rejält men jag lyckades böja tillbaka den igen så den gick att använda. Blev allt riktigt nervös där ett tag. Kom i samma stund på att jag inte hade tittat efter rabarber...min dumma nöt...som vanligt när jag ska göra något, så gör jag inte det jag ska utan en massa andra saker. Orkade inte gå in igen utan stannade till på Coop på vägen hem. De hade inga rabarber så det blev frusna blåbär istället...hoppas det går lika bra. Och att syvmmor inte blir vansinnig på mig när jag kommer hem med blåbär istället för rabarber.

Hemma igen fortsatte jag med pajen...men nu var det inte rabarber paj utan rabarber/blåbärs paj. Det gick fort att slänga ihop den och in i ugnen. Så var det dags för nästa sak på "att göra listan". Laga mat, det kurrar i magen så då gjorde jag köttfärssås med spagethi till lunch....mums så gott det var.

Slappade en stund...duschade...åt paj...gudomligt gott!!!

Snart kommer killens föräldrar på besök. Hans pappa ska hjälpa oss med vårt kök. Det ska bli nya bänkskivor, ny diskbänk och nytt kakel....fint ska det bli men jag kan inte göra det själv ;) Så småning om även nya kökslukcor men det blir om några veckor det. Trots att askungen säkert hade gjort det så gör inte jag det...

På Måndag börjar jag jobba igen...hmm....

Min dag skulle kunna vara en helt vanlig dag för anskungen. Nu sitter jag här å tänker...Nåja. Vad är väl en bal på slottet? den kan ju vara alldeles tråkig coh dötrist, eller alldeles alldeles underbar...men för mig lär det inte bli någon bal ikväll...



Kram
/David som har gjort så mycket idag så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: TucciT

vad duktig du varit.. hihi men lite klantigt o åka o handla för de fattas rabarber o sne inte komma ihåg o titta efer rabarber hihi.. jaf ligger här i sängen nu o blev sjukt sugen på paj :O får du göra till mig också när jag kommer ;) kraam

2008-07-20 @ 01:25:28
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaa de e skoj ler.. ni ska få se alla.. huihi.. håller på o packa lite efter hand som jag håller på o tvätta här hos mamma.. viss av kläderna har ajg ju hunnt använda ;) hihi...

mjo vi fr verkligen hoppas att tandverken går över..



javisst e min sida snygg.. jag e så himla kanon nöjd :D helt underbart :) så nu känns de roligareo skriva juh än den där andra tråkiga:)

kram

2008-07-20 @ 10:35:06
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Jaa de e skoj ler.. ni ska få se alla.. huihi.. håller på o packa lite efter hand som jag håller på o tvätta här hos mamma.. viss av kläderna har ajg ju hunnt använda ;) hihi...

mjo vi fr verkligen hoppas att tandverken går över..



javisst e min sida snygg.. jag e så himla kanon nöjd :D helt underbart :) så nu känns de roligareo skriva juh än den där andra tråkiga:)

kram

2008-07-20 @ 10:35:32
URL: http://tuccit.blogg.se/
Postat av: Emil Adén

Ja du älsklingen om jag kunde så skulle jag gjort minst lika mycket. Det är dock skönt att veta att jag har någon som kan ta hand om mig när jag inte mår bra... :D

2008-07-21 @ 22:58:53
URL: http://redlime.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0