PRIDE invigning

Då var det dags att uppdatera bloggen igen, det var ju ett tag sedan!

Vaknade kl åtta efter en super trevlig kväll/natt. Gick upp för jag orkade inte ligga kvar, tog en promenad i solen och det hade redan hunnit bli 23 grader varmt. Det var underbart och man kvicknade till lite grann i alla fall. Hemma igen var det tyst och stilla. Alla andra ligger och sover så sött. Sätter mig och tar en kopp kaffe. Efter en stund kommer Tessan upptassande :) Hon är så underbar och jag är så glad att hon är här denna veckan. Hon lyser av lycka och verkar ha jätte kul här med oss.

Igår var det då dags för invigning av PRIDE! Men först var jag tvungen att jobba några timmar. Försov mig men det gjorde inget för så lugnt som de e på jobbet nu det har de aldrig varit, nästan för lugnt. Hemma blev det lite mat, en öl öppnades, Fredrik kom med sitt glada humör och förfesten var igång. Vi gjorde iording oss, tog några shottar sen bar det av till skansen där invigningen skulle hållas. Men så mycket invigning tycker jag nog inte att det var. En invigning ska ju vara lite pampig och som ett startskott på något festligt och kul. Där känndes det som att de hade misslyckats. De inbjudna artisterna var tråkiga och märktes inte. Så vi höll oss i bakgrunden, drack öl och cider istället., tittade på allt folk. Lika treligt det.

Vi gick vidare till Klubb G på kvällen. Fick stå i kö en stund men vad gör det när man har trevligt. Väl inne tog jag, Therese och Fredrik var sin shott igen....super god. Sedan var det dansgolvet som gällde. Men fan vad varmt det var där inne. Man blev svettig efter fem minuter. Men det var ju lika för alla så vad gjorde det. Svetten rann. De gick till och med runt och delade ut servetter till oss...kul.

Jag måste bara säga att jag har haft super trevligt. Det är underbart att ha Therese och Fredrik här. Kul att se att de trivs så bra ihop. Emil verkar glad att ha syster yster och Fredrik här hos oss. Så roligt som vi hade igår har jag inte haft på jätte länge. Nog den roligaste kvällen sedan jag flyttade upp hit. Och mer kommer det att bli under veckan. Fast just nu känner jag inte för att dricka mer på länge. Får bli schlagerkvällen nästa gång.

I detta nu sitter jag med Tessan och snackar om gårdagen. Har tittat på kort fårn igår...vilka kort...fyllekort ;)
Min Emil sover så sött...låt han göra det han behöver nog det.
I dag blir det att gå på stan och shoppa :)

KRAM
/David som är så glad över att Tessan och Fredrik är här, så jag vet knappt...älskar dig EMIL!!!

Tessan och David festar på PRIDE

Kommentarer
Postat av: Linda

Äntligen! Vi trogna läsare har haft en riktigt tråkig vecka. Inget nytt sedan i måndags!!

Kommer du ihåg vad du skrev på midsommarafton? Läs det igen!!

2008-07-26 @ 11:27:32
Postat av: TucciT - Svar på kommentar

Haha javisst e korten snygga.. o vi med ;) hihi..

aaa de msåte vi verkligen de var så kul så jag vet knappt :P ;) hoppas du har de bra på jobbet nu.. vi ska snart iväg jag o Fredrik ;)

Kram

2008-07-28 @ 12:12:37
URL: http://tuccit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0