Läges rapport

Då har man burit ner i princip alla sakerna i bilen...dock inte julklapparna för man vet ju aldrig om det blir inbrott i bilen och de tar alla klapparna. Då skulle i alla fall jag bli väldigt ledsen. Det har ju faktiskt  varnats för det på tv och radio. I alla fall här i storstaden. Även katterna finns kvar här uppe och får komma ner i bilen när det är dags för att åka iväg och hämta upp Emil.
Jag har ätit lite...ingen jätte inspirerande lunch men det får väl duga. Har även plockat in disken som Emil diskade så bra i dag på morgonen innan han stack till jobbet. Nu är det bara lite kvar till mig att diska men det kommer att gå fort.
Vad har jag mer kvar att göra då? Jo jag ska vattna alla orkideerna så att de klarar sig när man är borta. Ska även ta ett varv med dammsugaren för det finns en hel del tussar och kattsand  på golvet som inte är så mysigt att se när man kommer hem efter nyår. Lika bra att ha det rent när man kommer hem. Jag har ju som sagt tid på mig att göra det idag för det är tre timmar kvar tills vi åker, typ.

Ringde min chef innan och anledningen att jag bara hade fått lön till den 19 december berodde på att mitt vikariet gick ut då. Inga papper är inskickade om att jag har fått fast jobb så därför är det på detta sättet. Nu får det vara så tills helgerna är över och man börjar jobba igen. Då ska vi ta tag i det så det blir rätt. Antingen får jag pengarna som fattas lite snabbare eller så kommer de i samband med januari lönen. Ok gött å få lite extra klirr i kassan den månaden men denna blir ju desto knivigare. Ja det löser sig hur det än blir det är jag säker på.

Nä nu ska jag fortsätta här en stund till....
Kram
/David som är så lycklig så han vet knappt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0